ROM: Energy-Sense 3.5

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av plun, 2 okt 2011.

  1. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Precis!
    AOSP är Vanilla Android och Cyanogen Mod (tror jag :-))
    Sent from my awesome HTC!
     
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Det är ju bara att hålla koll på "modertråden"......:eek:

    Jag kör just nu 1.25 testkärnan.

    [KERNEL][OCT.4]Bricked-Kernel|2.6.35.14|v1.2|OC@1890/192|FAST|FIXED3D|WORKS-ON-2.3.5 - xda-developers

    Direkt till hans kodgömma hos Google
    Downloads - bricked - Custom Android kernel for pyramid - Google Project Hosting

    Där finns då också CamFixen......

    Ver 1.4 är på gång om man kollar in sista sidorna i tråden....;)

    Hittade nåt nytt skoj.... Dougie's Mods...:teeth:
    [MODS][SENCE 3.5][17.OCT]★★ Windows-Animation ★★ Battery ★★ Full Trans. Status Bar ★★ - xda-developers

    Transparent statusbar är kanonsnyggt.....
     
  3. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Yes såg det om 1.4, får se om det går att förbättra mer och hur mycket. Supernöjd allra redan, men det får ju gärna bli ännu bättre med tiden.

    Får hoppas att Energy-ROM och Bricked-kernel fortsätter sitt goda arbete. En ICS variant av dessa i framtiden, borde ju ha ordentlig potential....

    Var inne på Twitter-bloggen för Bricked-kernel, och han skrev så här nyss....

    "showp1984 show-p1984
    @
    @SiewertLameijer I think the best bench I've seen was on an Energy rom,so if Benches rock your boat, try that one ;) Btw what Rom is v1.3.5?
    "


    Vet ju dock inte om det är "våran" Energy som han menar men antar det.......
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jovisst är det så......;)

    Bricked är ute med en Beta ver 1.35, snabbaste jag kört någongång :teeth:

    xda-developers - View Single Post - [KERNEL][OCT.4]Bricked-Kernel|2.6.35.14|v1.2|OC@1890/192|FAST|FIXED3D|WORKS-ON-2.3.5

    "Skära smör".....:D
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

  6. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Grymt, står att den inte längre är kompatibel med Sense 3.0 pga massiva förändringar i videorutinerna :P

    Installerade 1.35 här om dagen så väntar nog någon vecka med att installera, orkar inte installera hela tiden... men kameran funkade faktiskt utan fixen, men det kanske är bättre att ha fixen ialla fall.
     
  7. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har en annan liten fråga.

    Det skrivs att ICS har stöd för grafikaccelerering fullt ut och även stöd för att uttnytja dual-core.

    Gör bricked redan detta och att den fördelen redan finns eller kommer ICS, kombinerat med bricked (om det kommer versioner av bricked för ICS) att ta telefonens prestanda till oanade höjder.

    Samma fråga angående energy+bricked+systemtuner angående dual-core.

    Alltså kommer ICS ensamt att ta telefonen till samma höjder som bricked och dessa grymma ROMS erbjuder nu.

    Vet att frågan är av väldigt hypotetisk natur ;)

    Kom på en undersökande fråga också. Kommer ni som har energy+bricked att byta till ICS när den släpps direkt eller vänta till det kommer ROMar och kärnor till ICS?
     
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Bricked gör det via System Tuner som sparkar igång båda kärnorna.

    ----------------------------------------------------------------

    Jag hade kameratrubbel igår men det verkade lösa sig med att rensa cachen för kameran som man gör via Program > Hantera Program.

    ----------------------------------------------------------------

    Lysande recension idag för Energy o 1.4... precis vad jag upplever :teeth:


    --
     
  9. Takke

    Takke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja

    Använder mig av Energy 3.5 som kom ut den 18 oct. Allt funkar som det ska men av någon anledning så kan jag inte skicka MMS. Jag har kolla APN-inställningarna och de verkar vara ok.
    Någon annan som har eller har haft problemet som lyckats lösa det?

    Tack på förhand

    P.S Kör med stock kernal (har kanske inte med saken att göra. Ny på det här :) )
     
  10. begga85

    begga85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjo
    Har ett enda prob med denna rom. Det är att när jag laddar den under natten så stänger telefonen av sig... Vaknar på morgonen och batteriet är helt tomt, det är som att den laddar upp till 100% sen är det nåt som drar ur batteriet och laddaren märker inte detta o vips, slut! Med ARHD så funkade det fint, inget kernel fel är det heller, testat några olika. Nån som har nån lösning?
     
  11. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Kolla in Q18 i FAQn....

    xda-developers - View Single Post - [ROM][MULTI LANGUAGE] |Oct 22| Energy™ -.¸¸.·´¯ Themed Sense 3.5 (+more!) ¯´·.¸¸. -

    Använder inte MMS själv.
     
  12. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  13. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Har kört den under dagen.... kanon...:D

    Fortfarande i Istanbul så jag kan inte testa fullt ut.....o_O

    Kameratjofset spelar en ett spratt fortfarande om man kör Amazecam och Bricked-Kernel. Kameran "FCar" en massa men funkar ua om man gör om flashen av camfixen samt rensar kameradatat i program.

    ICS-fonten är klart snygg.

    Sedan kör jag flip-klockan som inte togs med eftersom Energys romkokare inte tycker den är stabil nog.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1293966

    --
     
    Last edited: 27 okt 2011
  14. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

  15. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  16. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Angående ICS så tar det sin tid men i det stora hela så är det inga stora nyheter med ICS.... Sense 3.5 är helt överlägset med funktioner inkl alla HTC widgets !! :D

    Angående bricked så vete tusan, AmazeCam har fryst några gånger idag, ska testa med nya versionen

    :D
     
  17. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Så du menar att ICS är "onödigt" om man har en bra ROM med kärna? Vet ju att supertuner kan aktivera båda CPU och att det finns mycket optimeringar för grafiken.

    Men man snackar ju gärna om ICS som något banbrytande, dual-core, accelererad grafik osv.. eller detta citat "ICS kommer få en 1.2 GHz dual-core att kännas som en 3 GHz med ICS."

    Vore ju lite trist om hela sensations potential är förbrukad nu för att komma lite över en SGSII. Jag menar hur mycket kommer inte en SGSII med ICS höja sig....

    Det jag är mest orolig med gällande ICS är utseendet. Tycker Sense är grymt snyggt som det är idag.
     
  18. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo men kör man Bricked-kärnan så är ju GPU-trubblet fixat !!

    Sen är Sense 3.5 helt överlägset allt som ICS åstadkommer inkl då alla HTCs widgetar. Så ICS är kraftigt övereklamerat och kanske passar de som kör en "spartanks" AOSP eller Cyanigenmod-rom !!
     
  19. shogun-r

    shogun-r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Laddade ner Bricked 1.5 nu när jag kom hem efter jobbet och körde cf-bench, 8% snabbare än senaste jag hade (tror det var 1.4).

    Så resultatet blev nästintill 7800 på overall och nästan 50% snabbare än en orginal Sensation. Kan tilläggas att jag kör på 1.72 GHz ;)

    ImageBam - Fast, Free Image Hosting and Photo Sharing

    Vet inte hur skaparn av Bricked lyckas trissa upp hastigheten med samma hårdvara och klocka gång på gång men det är bara att lyfta på hatten. Spännande att se om det går att optimera kärnan än mer i framtiden.

    Nästa gång laddar jag ner versionen med överklockad GPU (den var visst inte färdig nu när jag laddade ner denna)

    Tack och bock.
     
  20. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo "show" är duktig på det här men det är en massa extraarbete när man inte har källkoden för en kärna från HTC att jobba med....

    XE samt XLs kärnkällkod släpptes idag så fömodligen så får man mer att jobba med. Den läckta Sense 3.5 kärnan har man inte källkoden till så där får man reverse engineera.

    Jag tror det är högrisk att "show" bränner ut sig.... han är inte särskilt snäll mot "noobar" som strular till det....

    GPU-kärnan kommer förhoppningsvist ! :teeth: