Fråga: Enkelt sätt att roota min telefon på?

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av baracken, 23 nov 2011.

  1. conke

    conke Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    En fråga:
    Jag har låst upp bootloadern men när jag ska roota den via fastboot eller doomlordsmetoden händer det inget. Det verkar som att den inte får kontakt med telefonen.
    Men om jag skriver "Fastboot-windows devices" i cmd får jag upp telefonens serienr.
    Betyder inte detta att datorn kommunicerar med telefonen?
    Jag kör win7 x64 och när jag kikar under fliken "enheter och skrivare" ser jag en enhet som heter Android1.0.
     
  2. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Det var det här jag ville komma fram till när jag såg er dialog. Fastboot.exe har jag gjort till vana att ladda ner från andra ställen, tex HTC:s hemsida, eftersom de inte hängt med på jag vet inte hur länge genom SDK:t.
    Men i övrigt brukar det vara trubbel med något av följande när man låser upp/kör fastboot(/adb)-kommandon, åtminstonde i Windows:

    * Man har inte laddat hem och installerat drivrutinerna som krävs
    * Man har inte laddat hem fastboot.exe och tillhörande DLL:er (ADB fastboot.zip).
    * Man står inte i den mapp där man packat upp zip-filen ovan (och får felmeddelanden om att det inte är ett kommando när man försöker köra det i kommandotolken)
    * Man har inte N1:an i fastboot-läge när man kör fastboot-kommandot
     
    Last edited: 20 dec 2011
  3. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag har samma uppsättning som du och även en "Android 1.0"-enhet. Jag får min enhets serienummer uppradat genom "fastboot devices".
    Jag testade att ladda hem Amon RA:s recovery (http://files.androidspin.com/downloads.php?dir=amon_ra/RECOVERY/&file=recovery-RA-passion-v2.2.1.img) och körde: fastboot boot recovery-RA-passion-v2.2.1.img
    Det fungerade kanonbra och helt enligt vad jag förväntade mig.
     
  4. netnop

    netnop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER