Enklast möjliga sätt att roota S8+ med Oreo?

Diskussion i 'Galaxy S8+ - ROM-filer och utveckling' startad av peder69, 13 apr 2018.

  1. peder69

    peder69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ber om ursäkt ifall ämnet är täckt och jag varit dålig på att söka. Är alltså ute efter root men har inga planer på custom rom. Jag har provat enligt den här guiden:
    Root Galaxy S8 Plus [all variants] on Android 8.0 Oreo with CF-Auto-Root | DroidFeats
    men får fail när jag kör odin. läser på xda men har svårt att se vad som är aktuellt och verkar fungera. Någon som kan vara snäll och guida mig i djungeln?
    mvh
     
  2. modstar

    modstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    hittade detta på xda läs noga så du inte gör bort dig, vet inte hur det påverkar knox.

    [GUIDE] How To Install TWRP & Root Galaxy S8 After Oreo Update

    Edit: såg även ifrån guiden du hittade att det finns flertalet alternativ av telefonmodell och den du har är SM-G955F.. läste även i guiden jag länkade att folk haft problem med samsungs flash verktyg (odin) och att man då skulle testa med Prince Comsy Odin. hoppas du blev något klokare.
     
    Last edited: 13 apr 2018
  3. peder69

    peder69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för info. Är dock tveksam att det där är till min s8plus utan mer till den vanliga S8? Det är dock det här jag menar att det är en djungel med lite väl mycket alternativ för en som inte är helt insatt.

    Edit: Hittade en liknande tråd för S8plus men tror inte jag vågar ge mig på den. Ser ut att vara massor som kan gå fel om man läser kommentarerna. Är det här den enklaste metoden som finns så får jag nog passa på root.
    [GUIDE] How To Install TWRP & Root Galaxy S8+ After Oreo Update
     
    Last edited: 13 apr 2018