Er åsikt om knapparna i ICS

Diskussion i 'Allmänt' startad av Tobby, 1 dec 2011.

1. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag har inga problem med det. Däremot har jag det med min XE som har mer "fysiska knappar", kommer extremt ofta åt sökknappen istället för enter :(

2. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Detta är ju ett "problem" som jag ser det. Jag ogillar när tex galaxy s2 får för sig att visa de kapacitiva knapparna varje gång man petar på skärmen eller lysa upp dem i de flesta spel med konstant sken. Tack och lov kan jag släcka dem...

Jag ser även fördelar med knapparna på skärmen, tex bild/film visning.

Jag måste youtuba lite och se hur det beter sig i olika program.

Bra fråga trådskaparen!

3. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag märker inte att det är annat nu jämfört med kapacitiva knappar.
    Det är som vanliga knappar. Inget särskilt.
    Ibland får man leta efter menyknappen som kan ha lite olika placeringar mellanåt.

Annars, jag trivs.

elpapo gillar detta.
  4. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Tänkte väcka liv i tråden nu iom MWC som närmar sig. Inte en enda av de hittills presenterade telefonerna använder sig av mjukvaruknapparna.
    Tycker på något sätt att det är lite märkligt... Har inte en enda tillverkare känt att "jo eftersom vi gör androidtelefoner kanske vi kunde göra det som Google har tänkt?"

Jag kan se fördelarna med dem eftersom det går att använda en större del av ytan till vad man helst vill presentera för tillfället. Likaså hamnar alltid knapparna på höger sida när jag fäller telefonen, oavsett vilket håll jag vrider den. Är inte det smart?
    Jag skulle iof också vilja kunna plocka bort och ta fram dem med en sveprörelse. Inte heller det är det någon som tänkte på. Trevligt om man faktiskt kunde spela på helskärm. Man kanske kunde använda en extra sidoknapp för att ta fram eller bort dem också...

Blir det hot or not? Är det ett misslyckande? Eller är det ingen som har stake nog och vill vänta på hur man löser knappar på iPhone 5?

5. Brask

Brask Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag gillar dom.. För utom vid spelande av spel (t.ex asphalt 6 hd) som vill att man trycker långt ut i sidorna då jag ibland lyckas komma åt hem/bakåt/senast använda program knappen med följ att spelet stängs.

Spelar dock väldigt sällan så kanske är att jag inte lär mig med.

6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jo vi har märkt att du gillar sveprörelser, det gör dock inte "alla andra" så nej tack. Inga svep...

7. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Och jag har märkt att du inte gillar det, så därför föreslog jag också en fysisk knapp för att gömma dem. :-)
    Oavsett lösningarna man KAN använda, är det hittills ingen annan än gn som begåvats förutsättningar för det. Därför väckte jag tråden, för att höra vad ni andra tycker om knappar på eller utanför skärmen.
    Jag gav två exempel på hur man kan få glädje av det om tillverkarna vill. Hittills verkar det dock vara ett kyligt mottagande från dem för konceptet, eftersom knappar är kvar på samtliga.