Beställde en p20 11 april, försvann under postens hantering så nu måste jag vänta ytterligare 3v för posten att "godkänna" reklamationen innan Comviq skickar en ny. Totalt 5v väntan på en mobil som skulle levererats på 2 dagar
Det är antagligen en försiktighetsåtgärd från deras sida. Det har säkert varit folk som försökt blåsa Comviq genom att påstå att deras paket försvunnit osv.
Jo, men man ser ju tydligt vid spårning att paketet registrerades vid posten , men aldrig lämnade deras lokaler för vidare transport till utlämningsstället.
Det säger egentligen ingenting. För ett antal år sedan så beställde jag en cykel från en webbshop. Den registrerades att den var hos leverantören och sen hände inget mer. Företaget skickade en ny cykel då både fraktfirman och säljaren ansåg den borttappad. Båda cyklarna kom med en dags intervall, och en av dem är än idag "borta". Jag förstår Comviq i detta fall, särskilt med tanke på hur PostNord hanterat sina försändelse på sistone.
Ni som beställt via comviq, med 1-2 veckors leveranstid, hur lång tid tog det från att er order skapades till att den packades/skickades?
Comviq ringde idag, ny order har lagts, men det är 1-2v leverans nu. De väntade en ny laddning om ca 1v.