Drar dm såpass mycket ändå alltså? Ok. Hyundai då? Morsan har en sådan. Den jäveln glömmer man av när man tankade sist. Helt okej att köra, billiga att äga och köpa med.
Hyundai i30 kör jag i jobbet dagligen, bränsleförbrukningen brukar ligga på kring 0.7 med blandad körning (mest stadskörning) men en gudomlig bil att köra med mycket finesser. Vi har dock bara haft den i en vecka nu och hunnit köra snart 200mil, körde jag extremt ekonomiskt låg den på 0.58isch blandad Obs: detta är en diesel vi har! Sent from my iPhone 4s via Tapatalk
Provkörde C4 idag. Den elektriska automatlådan suger inte, och bilen var allmänt annorlunda så den går bort. Peugeot 308 står fortfarande högst på listan Skickas från min iPhone 5s
Går inte att välja bort märken för att man själv eller nån haft problem, har haft ett trettiotal bilar & vet. Franska bilar har i detta land ett grundmurat dåligt rykte som mestadels grundas på fördomar. Ok, visst finns det fog för vissa påståenden men det funkar lite så att till exempel ww klarar sig mycket bättre efter sina kvalitetsproblem än vad exempelvis Peugeot gör, så är det bara. Har dock inget råd om den Peugeot du funderar över men om du enbart tänker ekonomi & utrymmena räcker så är ju en Clio med diesel ett klipp. Slår polo & koreanerna i komfort (absolut bullerkomforten där Kia & Hyundai är katastrofala) så kika på en sån. Har ingen egen erfarenhet av Peugeot men just Komfortmässigt så brukar ju fransmännen utmärka sig. Citroën är ju lite speciella, C5 är ju ett under av komfort men med en kvalitetskänsla av katastrof, möjligt att det fungerar bra ändå? Är själv sugen på en för tystnadens skull:-) Ww är ju ett säkert kort men dyrare & tyvärr så har ju wags bilar bara blivit bullrigare & bullrigare i vägljud för varje generation. Som du märker så är jag känslig för vägljud, om du inte bryr dig så kan Kia va nåt. Edit: Kör för övrigt själv en Clio Tce 2013 själv, mycket trevlig bil!
Näst efter ekonomi kommer hela paketet med känsla och komfort. Är van att åka relativt bekväma och nya bilar vid det här laget Är i grund och botten mest kär i Bmw. Men det finns inte utrymme, eller vilja, att köpa en sån nu
Du kan aldrig blanda in BMW i detta, dom spelar i en helt annan division & om man bortser från i vinterväglag så är BMW helt överlägsna enligt mig men det kan ju så klart vara en smakfråga också.
Känsla kan du glömma i Clio generation 3, generation 4 som jag kör har riktigt fin känsla men den kom ju 13.
Generation 3 rör sig enbart om hyfsad komfort, välutrustat, hög säkerhet, hyfsat rymligt till ett mycket bra pris.
Jag har inte dragit upp alla kriterier, trodde inte någon skulle engagera sig så mycket på detta forum angående bilar Men jag måste få plats med en hundbur, och än liten. Mycket viktigt är min egna upplevelse och känsla av bilen. Kan inte köpa vad som helst bara för det är billigt Clio sport tourer har jag åkt en del, den är väl iofs okej. Lite för dyr och snålt utrustad ofta
Jag måste bara tokdementera den "katastrofala" bullerkomforten i Kia. Det är iofs den nya karossen jag tänker på. Jag hade en 320d som firmabil för två år sedan och den lät precis lika mycket som Kia på svenska vägar. Åkte i en årets 330 här om dagen också och den är verkligen inte mil ifrån den en tredjedel så dyra Kian. Jag vet som sagt inte hur de äldre är men de som tillverkas nu är långt ifrån katastrofala. Huyndai vettifan dock.
Om så är fallet så ser jag inget hinder med Kia. Har inte kört/åkt någon nyare Kia än - 12 & de har bullrat rejält från vägen. Var inne på en proceed 2011 men den lät som om man körde med bagaget öppet, mycket ljudlig från bakre hjulhusen.
Då har de löst de problemen men de nya. Nu när jag tänker efter hade jag en hyrbil i någon vecka som var en Cee'd. Var typ 2010. Den brötade nog lite mer än denna jag har nu. Den var bekväm och så kommer jag ihåg men lät mycket på just motorväg! Skickat från min Sony Z1 Compact
Möjligt. De få tester jag läst om Kia den senaste tiden så har dom i och för sig klagat på vägljud. Bilarna låter rent generellt mer från vägen idag, mest ett problem för oss i norden med vår grova asfalt. Just därför kan WAG producera bilar som för varje generation låter mer men ändå blir valda som årets bil, vägbuller är lågprioriterat. Anledningarna är bortsett från lägre profil på däcken vilket är det mest uppenbara styvare upphägningar samt inbesparingar på ljudisolering oftast för att spara vikt. WAG är skräckexemplet då en lyxig Audi i miljonklassen låter mer från vägen än en Volvo v70 i billigaste version. Detta säger inte bara jag utan det kan man ofta läsa i tester, ja om testaren bryr sig förstås för ljudnivå ligger idag inte så högt på listan i tester. En lyxaudi jämfört med en BMW i samma klass, stor skillnad i ljudnivå. Volvo sköter sig bra i detta fall, oftast också fransmännen & i de bästa fallen typ C 5 så är det ju i det närmaste ljudlös för en rimlig summa. Min Clio 2013 är hyfsad men bullrar tyvärr något mer från vägen än min 10:a gjorde. Polo som jag Funderade på bullrar ännu mer men som sagt, jag är känslig för detta & många funderar inte ens på det så i så fall så har man ju mycket att välja på :-)
Äger en 307 kombi och är en av de bästa bilar jag haft inkl. BMW och Audi om man ser till helheten. Formatet är perfekt, lite högre så in/ursteg blir lätt, sitter bra i bak, ekonomisk och delar relativt billiga. Åker skönt i den oxå. Lastvolymen är jättebra mm. Ev. till salu då vi inte kör så mycket. Nån intresserad så skicka pm.
Med en stor SAAB får man räkna med 0.8 på bensin och 1.2 på e85 ungefär. Å andra sidan är det fantastiskt komfortabla bilar med mycket bra tryck i. Den 150hk 9000 som vi har i familjen knäpper de flesta backar på fyrans växel, mycket vridstarka motorer