Ersätta Nexus 5x & Nokia 7+

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av snål, 28 jul 2018.

  1. snål

    snål Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har en Nexus 5x som bråkar med mig. Främst tappad mobiltrafik & dålig batteritid.

    Köpte en Nokia 7 plus. Gick med en spann vatten som skvätte över på telefonen i benfickan. Det tog död på mobilen.
    Förmodligen så kom vattnet ner i hörlursuttaget.
    Hade bara mobilen i några dagar, men batteritiden var utmärkt. Hade 40% batteri kvar när arbetsdagen var slut.
    Gillade storleken på Nokian. Bättre mottagning än Nexus 5x, men sämre räckvid på bluetoothen.

    Lyssnar på radion 8 timmar/dag med bluetooth & joggar i alla väder. Nexusen har protesterat flera gånger efter ha blivit dyngsur vid joggandet, men alltid kommit till liv igen. Räckvidden på bluetoothen behöver vara 20-25 meter.

    Enda kravet är svensksåld med mitt namn på kvittot.

    Mecenat har en Samsung Note 8 för 5000kr. Vet ej om jag kan köpa den i mitt namn eftersom kontot står i en annan persons namn.
    Ett alternativ är att skaffa en ny Nokia 7+.

    Vad säger expertisen ?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Eftersom du verkar ha skvätt ned dina tidigare telefoner låter det som en god idé att satsa på en lur som är IP68-klassad :)

    Note 8 eller S9+ fungerar nog lika bra, men batteritiden på Nokia 7 Plus är ju som du säger rätt bra i och med det kraftfulla batteriet.

    Kan du få en Note 8 för 5 000 kr låter det som en rätt bra deal i alla fall.