Ersättare till Legend. Iphone 4?!?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av MacRyhage, 21 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Optimus 2X så tror jag du får räkna med att roota och installera custom rom för att det ska vara i närheten av en bra telefon tyvärr.
    Tycker ändå att Galaxy S är väldigt värd, och nexus S är värd också då du har lite mer än snabba updates du får ju en annan design som jag anser snyggare ochled-blixten tycker jag är väldigt värt.

2. Droidoptimus

Droidoptimus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Hi3G
    Telefon:
    Motorola Moto X 2014

MINA ENHETER

Operatör:
    Hi3G
    Telefon:
    Motorola Moto X 2014
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Black
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 3:
    Htc One X
    ROM:
    Cyanogenmod 11
    Info:
    Nova Prime
    Hade satsat på en desire hd och slängt in cyanogen i den.. kan säkert hitta en för runt 3 laxar nu..
    Då rockar du för en mindre slant ..

Sent from my Legend using Tapatalk

3. Manjee

Manjee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min kollega bytte från SGS till Nexus S och hade båda samtidigt ett tag. Det var mycket bättre flyt på Nexus S i orört skick än vad Galaxy S hade oavsett ROM. Han har nu CM7 på sin Nexus och är oerhört nöjd, den går som en klocka. Batteritiden är bättre och den har mycket mindre buggar än SGS. Visste inte att prisskillnaden var så stor i Sverige, här i Tyskland har de samma pris (ca 300 Euro). Att Nexus S får uppdateringar direkt och bättre stöd från Google tycker jag bara det är värt en prisskillnad på 1000 kr.

Själv hade jag en Optimus 2x men skickade tillbaks den fort p.g.a. alla problem. Att den har dual-core spelar ingen roll när den är släppt med beta-firmware. Nexus S har bättre flyt än de Optimus 2X jag har sett, dock har jag sett vissa på forumet som är väldigt nöjda med sina. Tycker att det är ett lotteri att köpa en O2X där oddsen verkar vara emot en. Om du beställer en sådan kan jag rekommendera att beställa den via internet i och med ångerrätten man har på 14 dagar enligt konsumentköplagen.

Själv har jag beställt en Nexus S då jag värderar pure android och direkta uppdateringar väldigt högt.

4. MacRyhage

MacRyhage Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, Förstår! Står alltså mellan SGS och Nexus S. Finns en Nexus på blocket för 2300 kr. Problemet är att den är låst till Telenor, går den att låsa upp?

5. Manjee

Manjee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Som jag har förstått det är alla Nexus S olåsta oavsett var de är köpa, även de som är "brandade". Är dock inte helt säker.

6. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag röstar för Desire S, Incredible S, Xperia Neo eller Nexus S.
    Tycker Sense och Sony Ericsson UX inte är så pjåkiga, men Nexus S är troligen mer framtidssäker av förklarliga skäl.

Desire HD skulle jag inte ta på grund av minibatteriet i den, och Optimus 2x skulle jag välja bort pga att mjukvaran fortfarande inte är fixad.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.