Ersättare till LG G4

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Halkbi, 3 aug 2018.

1. Halkbi

Halkbi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

I lördags gjorde jag slag i saken och köpte mig en Google Pixel XL. Mycket nöjd såhär långt även om jag snabbt installerade Nova Launcher då jag tyckte att den rena launchern var lite för bloatad och oflexibel. Det är såklart är tråkigt att inte ha manuell steglös vitbalans i kameran men det var å andra sidan något som jag upptäckte den sista månaden med min G4 och jag får spontant känslan av att Pixelns kamera inte är ett nerköp.

Jag lyckades för övrigt just att få liv i min gamla G4 med strykjärnsmetoden i kombination med en aluminiumfolieinklädd pappbit mellan CPU:n och kylflänsen. Detta efter att ha prövat att lägga den i frysen i otalet timmar samt värmt den med hårtork utan någon framgång. Stort tack för tipsen i denna tråd!

dannejanne, chraist, bernard och 1 annan gillar detta.
  2. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 986
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Härligt, hoppas nya köper ska leva upp och hålla ett bra tag framöver :-)

3. Halkbi

Halkbi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det kommer den nog att göra! Detta är första gången på flera år som jag köpt en helt ny telefon; jag har alltid snålat med beggade doningar som börjat krångla smått och bytts ut mot andra beggade doningar som börjat krångla. Jag hade redan fått byta USB-kontakten i G4:an när den hamnade i bootloop och då kände jag att något med garanti skulle vara på sin plats

4. thehero

thehero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Amen. Det lär dröja innan en mobilkamera dyker upp som matchar G4an. Ifall en sådan någon gång kommer lär den kosta skjortan. Minst.
    Hade det tvivelaktiga nöjet att äga en S7 ett tag, och jublade när jag lyckades sälja den potatisen till kamera på facebook.
    Efter den upplevelsen så köpte jag 2 nya G4 istället, i väntan på en värdig efterträdare.