ES File Explorer

Diskussion i 'Applikationer' startad av buurd, 20 sept 2009.

1. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

När jag streamar musik lyckas jag bara spela en låt i taget och spellistor fungerar inte.
    Finns det något trix för att den ska spela upp en hel folder t.ex.?

2. slippy

slippy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har lyckats få igång det här programet men kan inte un'rar med det, någon som vill hjälpa?
    Kommer in på min dator via nätverket och försökte klicka på en rar fil, får då meddelandet "sorry, no application available". Samma meddelande ifall jag försöker mig på Zip filer...hjälp snälla

3. Makulera

Makulera Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag försöker ansluta via SMB till min QNAP TS201 (linux), vilket funkar klockrent från både Win XP och Win7. Från mina androids (HTC DEsire S med 2.3.5 och Asus transformer prime 4.0.3) funkar det inte ett jota med ES file explorer eller andSMB.

Vilken version av samba hade du på de olika servrarna? hittade du någon workaround?

4. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag har ingen koll på vad det är för versioner, den ena är i alla fall skitgammal (minst 5-6 år).

5. darknessviking

darknessviking Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

kan någon vänlig själ göra en punkt-för-punkt beskrivning på novis-nivå hur man får det att funka?
    får det ej att funka ... *sadface*

6. Daviid

Daviid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Lånar tråden lite. Vet inte om detta är ett vanligt förekommande problem men när jag använder mig av ES/Astro och ska kopiera filer från datorn över wifi går det riiiiiktigt riktigt segt. Sätter jag upp en ftp och testar över exakt samma nätverk etc så går det betydligt snabbare. Är det någon begränsning i win/es/astro? Gillar att det är så smidigt att bara kuna dela ut mappar istället för att behöva köra ftp etc, men hastigheterna gör ju att man får gråa hårstrån :)