Ja, nu har jag lekt med den ett tag. Stock nougat, uppgraderat till Oreo beta och ligger nu på lineage os. Finns en hel del att ta tag i för essential. Nougat känns "rått". Hackar vid scroll och värre är det i betan. För min del är de oacceptabelt och jag klarar de inte. (Värre än Samsung).
På lineage fungerar den som den ska. Flytet är perfekt varför jag just kör denna nu. Kameran är faktiskt bra, kamera appen är väl inte direkt något att ha dock, finns ytterst få inställningar. Installerade Google camera den funkar lika bra! Kvaliteten på telefonen är något av det bästa jag hållit i. Sjukt skön och bra tyngd i den. Skärmen är över förväntan.
Jag kommer från en op5 och det känns... Bra. Telefonen är snyggare, skönare, kameran i samma klass. Mjukvaran är just nu inget vidare, men eftersom flytet finns där på lineage dröjer det nog inte länge.....o ja batteriet är fint.
Tappade 2% över natt (9 timmar) med allt igång. Gillar man aosp utan något som helst bloat kommer man bli nöjd... Om ett tag. [emoji4]
Kan också lägga till att min sambo som känt på alla mina telefoner jag haft sa att denna var den snyggaste och skönaste hon någonsin sett och hållit i. Hon har en s8 och om hon inte behövt s8 kameran hade hon gärna tagit den här. Man kan nästa använda telen som inredning. Inga loggor inget som sticker ut. Inget. Bara sexig!
Last edited: Nov 19, 2017