Undrar hur många som sålts sen prissänkningen? Galet prisvärd nu. Jag har bara haft min i två dagar och är helt såld. Fantastisk telefon för pengarna. Så otroligt snygg är den också, går inte att sluta titta på den.
Det enda jag inte testat ordentligt är kameran, opererade axeln i tisdags så har inte varit ute. Nu är jag inte överdrivet brydd om att ha bästa kameran, så jag tror den duger för mig. Senaste uppdateringen verkar dock enligt Reddit tagit kameran ett rejält kliv framåt.
Storleken är perfekt i mitt tycke, skärmen är riktigt bra, bland de bästa LCD jag sett. Svärtan är grym, likaså ljusstyrkan.
Batteritiden verkar bra, men det kan jag svara närmare på när jag haft den lite längre.
Essential verkar väldigt angelägna om att lösa de problem som finns, och har AMA på Reddit varannan vecka. Vilken annan tillverkare har det?
Är man android-fan och vill ha en otroligt snygg telefon i ett bra format och vill få fram något annat än Samsung/LG osv på marknaden så är denna guld.
Oreo-betan funkar fint, inget konstigt utöver någon enstaka UI-krash. Ett stavfel har jag hittat också. 
Tycker man att kameran är det allra viktigaste i en mobil, move along...
Last edited: 1 december 2017
Androis, flat7 och bernard gillar detta.