Har också fått min nu. Liten och lätt. Känns hyfsat välbyggd även om toppen, botten, och hemknappen känns lite plastiga. Botten knakar lite om man trycker på den, även om det är subtilt. Jag ogillar allt som är mekaniskt och som det kan samlas damm i, hem-knappen skulle gärna fått vara kapacitiv för min del. Tycker inte det var speciellt jobbigt att tända kameralampan som så många andra klagar på, men det kanske beror på att jag knappt tar bilder med min mobil, därför är jag också tacksam över att de inte slängt in någon extra kameraknapp som man kommer åt av misstag. Att det är så få knappar på den är något av det bästa. Ericsson har iofs som vanligt satt volymknappen på fel sida eftersom jag alltid ringer med vänster hand, men men...
Gillar inte all skit som de slänt in på den. Kan ju bara ta bort
tre-fyra appar, resten går inte. Vill ha bort Timescape, Setup guide, TrackId, allt som har med Facebook att göra, News / Weather Wisepilot, OfficeSuite mm, mm. Får väl ta och låsa upp den och roota den antar jag.
Stör mig på att de integrerat Facebook så mycket. Helt plötsligt var min kalender full med födelsedagar och events från Facebook. Galleriet var fullt med Facebookbilder. Visst går det att stänga av, men shit vad störande.
Dessutom ligger ju "Sony Ericsson Facebook-sync" och annat kvar i menyerna.
Är inte heller helsåld på designen, tycker den känns lite för "titta på min flashiga bling-bling-mobil". Kunde gärna fått vara gråare och mer intetsägande för min del, typ som HTC-mobilerna. Men jag köpte den för det lilla formatet och hårdvaran. Texten XPERIA och SonyEricsson kunde jag gärna varit utan, samt "metallkromet" ovanför hemknappen.
Kan även tillägga att den har mycket sämre mottagning än min gamla Nokia XpressMusic, men det har å andra sidan alla smartphones vad jag vet. Ingen här på kontoret kan ringa med sina smartphones utan att stå klistrade vid fönstret, men med min Nokia kunde jag ringa överallt - samma abonnemang.
Förutom allt det gnället så är jag nöjd med resten. Nu gäller det bara att SonyEricsson levererar och släpper uppdateringar mm.
Click to expand...