Ett konkret tips till alla som är drabbade av omstarterna!

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 27 maj 2011.

1. selko

selko Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag har hittills haft tre egna LG O2x, den första hängde sig titt som tätt när man startade kameran och det gjorde den också när jag åkte till återförsäljaren för att prata med dem (tur att det var Cyberphoto för jag fick tillbaka pengarna direkt) Efter några dagar dyker det upp på Blocket en LG O2x som jag köper för 3800 kr (två dagar gammal och köpt med abonnemang) samtidigt som billigast på Prisjakt låg på drygt 4500 kr. Den telefonen fungerade bra ungefär en månad, jag rootade den efter en vecka men tog bort rooten efter ett par dagar bara med SuperOneClick. Helt plötsligt så stänger den av sig för drygt två veckor sedan och startade inte mer efter det. Men min tjej var väldigt nöjd med den eftersom det är en väldigt snygg och bra telefon när den väl fungerar så vi ville ge den en ännu en chans. Förra tisdagen köper vi en ny på Cyberphoto och en kompis ville ha en så han köper den på Blocket för drygt 3000 kr med garanti och kvitto på söndagen. Kompisens telefon slutade fungera dagen efter han köpte den. Tur var att killen som han köpte telefonen av var snäll och köpte tillbaka den och sen fick en ny från MediaMarkt i Sundsvall eftersom det var ett känt fel hos dem. Men igår (torsdag) börjar tjejens tredje LG O2x att krångla med omstarter, fem gånger under ett par timmar. Jag ringer Cyberphoto där jag köpte den och de säger direkt att jag ska komma in med den och få pengarna tillbaka vilket jag gör idag. Kvinnan som tog emot returen berättade att en kille hade varit inne just innan mig och lämnat in sin LG O2x på service, han hade fått sin första utbytt och nu var den andra på service. LG O2x har stora problem med mjukvaran och det är synd, för när telefonen fungerar är den en av de absolut bästa, vilket några här på forumet har haft tur att få.

2. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Patrik, min mobil är på väg för andra gången till Delta Service för samma eller liknande problem som Alvin. Får se vad dem skall koka ihop den här gången. Jag mer eller mindre hoppas att mobilen kommer tillbaka med samma problem så jag kan skicka in den en tredje gång och få mina pengar tillbaka enligt lag.

3. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Selko, det var jag som var inne med min mobil mycket lustigt nog. Har inte haft lika tur som du. Har pratat och visat rätt många fel till henne som hon har fått bevittna då det även inträffat när jag stått där.

4. selko

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag lider verkligen med dig, vad har de sagt till dig? Jag har bara kunnat komma in och lämna in den utan några som helst problem, det kan nog bli lättare för dig nästa gång då jag lyckades denna gång och hon såg att du inte var ensam. Kanske hjälpte du mig idag att få den återköpt eftersom de såg att det är fler med samma som har problem med telefonen, jag hoppas att du får pengarna tillbaka snart, och det tror jag att du kommer att få också, för det verkar inte finnas någon lösning på problemet än i alla fall

5. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Låt inte mobilen gå in på andra service omgången. Ge er inte, skriv ett klagomål på fairshopping och använd samma argument som jag använda och skicka klagomålet till återförsäljaren, INTE till LG. De har nämligen som policy att inte besvara offentliga klagomål.

Patrik: de kunde inte återskapa felet men de kan heller inte motargumentera eller motbevisa eftersom felet är känt av LG.

6. selko

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag håller helt klart med att man ska inte låta mobilen gå in på andra service omgången eftersom de ändå inte kommer att göra något för att förbättra omstarterna då det inte finns något att göra åt dessa problem, än i alla fall. Fairshopping kommer rädda många kunder, det är jag säker på

7. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Tack så mycket. Skillnaden mellan våra fall är väl att du varit inne med mobilen inom två veckor de båda gångerna som är deras policy vid DOA. Vilket inte gäller för mig då jag testat mobilen godhjärtat för att hoppas vissa problem inte skulle dyka upp igen. Har haft väldigt mycket kontakt fram och tillbaka med Cyberphoto och kan säga att de har ett väldigt trevligt kundmottagande som tyvärr inte de flesta "större" elektronik-firmor kan erbjuda. Brukar inte ha problem med argumentation eller att ställa krav men i det här fallet så känner jag mig kraftlös när det gäller att kräva annat. De vet mycket väl att jag inte vill ha tillbaka telefonen, att jag vill få mina pengar tillbaka då jag nämnt det, företaget i sig får inga pengar från LG om inte telefonen går igenom de procedurer med reparationsförsök etc. Har förhoppningar om att få ett nytt saleskit av verkstaden, då har cyberphoto lovat att köpa tillbaka det. Men vad skall jag egentligen tro, kommer väl självklart få igen samma telefon, flashad till 10a som vid förra tillfället. Då bytte de även kretskort (tror jag i alla fall). Spännande om jag får samma svar från service som du Alvin, då blir man inte mindre frustrerad direkt.

8. selko

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Ja, det är ju det. Tycker att det är synd om dig som testade telefonen, gav den en chans, litade på LG att fixa det men står nu med en telefon som är på service igen. Jag är övertygad över att du kommer att få lämna tillbaka den ganska snart

9. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Vi får hoppas på det i alla fall. Nu gäller det att alla serviceärenden har samma orsaker, men det borde väl räcka att någon del, exempelvis frysningar/omstarter återkommer?

10. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Wall of text.

Styckindelning, tack :P

11. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

Fairshopping kryllar nu av klagomål mot LG, detta kommer att bli en kostsam affär för LG. Jag följer med stor spänning utgången av dessa klagomål.

12. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Yes, det blir en spännande vecka här framöver måste jag säga... jag håller tummarna för er som gjort det (och även mig själv)!

13. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Dem får man tjata på och hota lite med att häva köpet om de inter byter den helt. När telefonen väl är hos dem får man ringa och säga till dem igen att den inte ska till amöbor utan bytas ut direkt.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

14. Hoggeman

Hoggeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Lite konstigt. Min OpII verkar fungera klockrent så här långt. Dock hade jag en Xpeia x10 som åkte ut och in på service. Blev ingen ordning på den för än man bytte kretskort. Var exakt samma symptom som många här beskriver med omstarter etc. Även den var av tidig tillverningsbatch. Kan det vara hw fel även på era?

15. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Helt rätt, ska inte behöva försöka lagas 3ggr, utan det är 3e ggn samma fel uppstår som din hävningsrätt uppstår.
    Du har även rätt att häva innan enligt KKL.
    Läs på, det underlättar i diskussioner med handlare. :)