Fråga: Eventuell DOA

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av blehffs, 21 dec 2013.

1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 150
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tycker Webhallen bettet sig illa i detta fall. Jag hade blivit rasande. Mig veterligen har man 2 veckor ångerrätt på det mesta? Distansköp som hämtat. I alla fall på NetOnNet där jag köper saker. Media Markt har 1 månads ångerrätt utan frågor.

Som sagt. Du har varit för snäll mot Webhallen och de har behandlat dig som kund som skit i detta fall. En telefon som är några dagar gammal ska inte behöva servas under några omständigheter. Den skall tas tillbaka och du får en ny. Om inte, ångrar man köpet.

2. blehffs

blehffs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ja jag vet inte vad fan jag ska säga, jag hajar ingenting. Om den behövdes repareras och det inom 4-5 dagars användning är den inte då de facto DOA? Hade det funnits tydliga tecken på åverkan eller "handhavandefel" hade det väl varit en sak, men jag var ju sjuuukt försiktig med den den korta tiden jag använde den, inte tappat den eller rootat eller nånting öht. Använt exakt samma appar som på min gamla lur. Knappt använt den utomhus ffs.

Har fortfarande inte fått det andra mailet om när jag kan hämta den så det kommer väl på måndag antar jag. Får se vad dom säger men om dom på nåt vis ska få det till att det är mitt fel så reklamerar jag skiten rakt av och drar in ARN om det ska behövas. Fattar ingenting, har bara haft bra erfarenheter med Webhallen innan, men då har jag ju iofs inte haft att göra med min lokala butik.

3. mrt

mrt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Inte när det gäller mobiltelefoner:

http://www.mediamarkt.se/mcs/shop/oppetkop.html

"Öppet köp gäller ej på abonnemang, abonnemangsknutna produkter, värdebevis eller förbrukningsvaror. Mjukvara, spel, film, musik, hygienartiklar & mobiltelefoner tar vi endast tillbaka i obruten förpackning."

dannejanne gillar detta.
  4. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Uppdatering:

Varit in i butiken nu för att hämta telefonen. Ställde mig frågande till hur DOA:n inte gått igenom men den ändå blivit reparerad. Det slutade med (efter ca 1 minuts samtal) med att tjejen hos Webhallen undrade vad hennes kollega öht hade pysslat med när han skickade in den på service, så sköter dom inte sakerna tydligen. Så jag fick en ny telefon och en ursäkt. Tog väl en 10 minuter totalt sen kunde jag lämna butiken utan att behövt bli upprörd och högljudd.

Huruvida den nya telefonen är okej eller inte får vänta tills jag laddat den och testat en stund. Tänkte låta den ligga i rumsvärme nån timme innan jag börjar ladda den för säkerhets skull.

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 150
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Skönt att höra. Tyckte som sagt de hade behandlat dig väldigt illa. Det ska inte få gå till så. Hoppas den nya är OK!

Sent from my G2 using Tapatalk

6. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Klicksprakpiiipljudet ihärdar även på den nya luren :/ Antar att dettta är en feature och inte en bug då då. Testade till och med att göra alla elektronikprylar (typ trådlösa telefoner, dator, router) strömlösa om det nu skulle vara det som störde, men nej ingen skillnad.
    Röstmässigt lät ljudet mycket bättre vid samtal, inte burkigt eller förvrängt, men prata i munnen på varandra är störigt då det blir lite avklippt.

ETA: eller vad vet jag, kanske är nåt i mitt bostadsområde överlag som får telefonen att flippa ur.

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 150
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Har inte upplevt ditt problem i alla fall.

Sent from my G2 using Tapatalk

8. psykedelisk

psykedelisk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tänkte bara meddela att jag har exakt samma "problem" som du, stör mig iofs mest på att jag läste denna tråden och lyssnade extra noga på telefonen för nu kommer jag börja störa mig på det :)

Klickar lite lätt (ca 2ggr/sek) och låter som någonting piper/pyser hela tiden.. dock är detta otroligt tyst så hörs bara om jag håller luren mot örat och lyssnar noggrant.

9. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Oh noeee! Fan så störande. Har man en gång hört det där ljudet är det kört. Min nya låter ju åxå, men den blir inte ens nästan så varm som den gamla så jag kan leva med att behöva lägga mobilen under något på natten.