Hej!
Jag är djupt nere i ActiveSync-träsket. Har testat att ta bort proxy och port enl ovan (har
Telenor), men det funkar inte för mig ändå! Var ni tvungna att ta bort kontot och lägga till det på nytt för att få det att funka, eller räckte det att bara starta om?
Mina problem (i kortversion):
- Kalendern synkar inte. Får alltid felet: "Konverteringsfel för klient/server"
När jag tar bort kontot och sedan skapar det på nytt, funkar allt bra igen. Någon dag eller två... Sedan samma probelm igen.
Nån gång har ovan handgrepp lett till att jag inte har kunnat maila ut från mobilen. Inkommande mail har synkat, men utgående har fastnat i utkorgen med felmeddelandet att mail-adresserna är felaktiga (vilket de inte är). Detta har jag dock löst genom att "döda" mailen med App-killer, och sedan starta upp mailen igen. Då har mailen rasslat iväg fint (rejält försenade...)
MEN mitt stora problem är alltså synken på kalendern: "Konverteringsfel för klient/server".
Vad skall jag göra? Kan inte ha det på detta viset!
Click to expand...