Exchange sync trassel

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av calanbalan, 20 apr 2010.

1. Gobbla

Gobbla Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad har ni som har problem för exchangeversion på serversidan? Vi kör exchange 2007. Hade lite problem när active synch var inställt på "Default"-profilen på mitt användarkonto. När jag bytte den till Windows Mobile har jag inte haft några problem alls. Är osäker på om profilerna är inlagda by default eller om någon exchange-snubbe har lagt in dem i efterhand. Det är ju möjligt att det går att göra saker i profilinställningar, då det ju tydligen var ett egenkodat active synch HTC har gjort..

2. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag kan heller inte jag synka min kalender (mail och kontakter funkar bra) medan mitt felmeddelande lyder: "Inget svar från anslutningssocket."

Jag har provat att ta bort kontot och lägga till det igen, plocka bort proxy och port men ingen lycka... Kompisen har en Legend med samma inställningar som mig och hos honom funkar allt, vilket får mig att misstänka att det är min Desire som är boven och inte vår server. Jag har ingen app killer eller dylikt installerat.

3. joha

joha Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Första dagen efter semestern så börjar Exchange active sync att strula.
    Sync "snurran" kommer upp med ett utropstecken vid sidan om och feltexten "Konverteringsfel för klient/server".
    Vet någon vad som kan vara felet? Flera händelser har också blivit dubblerade i telefonen.

// Jonas

4. johbra

johbra Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 pro
    Telefon 2:
    Samsung Note 4
    Platta:
    Lenovo yoga tab 3 pro
    Samma fel som joha...

5. Bulldog76

Bulldog76 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Läste nåt om detta på Minhembioforumet. Där hade man tagit bort kalendergrej från telefonen och det har misslyckats med att synka till servern. Lösningen var att ta bort dessa kalenderinlägg i datorn också. alternativt ta bort kontot från telefonen och sedan även tömma kalndern manuellt i telefonen, därefter lägga till exchangekontot på nytt, tror det var nåt sånt de gjorde.

6. joha

joha Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har kommit tillrätta med minna kalender beskymmer. Så här gjorde jag.
    • Jag raderade mitt Exchange ActiveSync-konto i telefonen. Eftersom det fortfarande fanns uppgifter i min kalender efter detta rensat jag data i kalendern och kalender lagring (Meny -> Inställningar -> Program -> Hantera program. Fliken Alla och rensa all kalender data (glöm inte rensa, om det finns, data i kalender widget ). Lade till Exchange ActiveSync-konto igen. Klart!

Jag har samma inlägg på Minhembioforumet.

7. mr_minning

mr_minning Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för detta! Jag försökte göra så lite som möjligt av det (tweaka ;)) och kom fram till att jag klarade mig på att bara radera kalenderdatat, så som du beskriver det, och slapp därmed att ta bort kontot.

8. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

hmmm, tja det fungerade i nästan 24 timmar innan felet återkom:(

Så less på HTC, det känns inte som de bryr sig det minsta om grundläggande funktioner i sina lurar.
    Telefonen är ju mest kul pga av massa fräck appar etc, vilket ju inte riktigt är htc förtjänst...

Har någon här varit i kontakt med deras support, och i så fall har de gett något vettigare svar än att återställa telefonen?

9. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hade samma problem med Konverteringsfel. Men Mr_minnings variant (tack för tipset! )funkade för mig. Hoppas bara att felet inte kommer tillbaka...

10. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Mina problem med exchange-syncen fortsätter. Trodde först att jag fixat det genom att ta bort och lägga till kontot, samt rensa kalenderns data under inställningar -> program.

Konverteringsfelet försvann men fick fick jag bara mejlen att synka (hittade inte exchangekalendern i telefonen). Gjorde om manövern och då dök kalendern och konverteringsfelet upp igen. Sedan visade det sig att jag genom detta lyckats få in fyrdubblingar på alla händelser i outlook.

Nu har jag problemet att Synken i HTC:n säger "Exchange Server returnerade statusfel" och det går bara att synka från telefonen till outlook och inte åt andra hållet.

Jag är en lugn och sansad person men nu börjar jag bli less och snegla på ett annat märke med något slags äpple på...

11. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag löste mitt igenom att städa min kalender... den gick visst tillbaka till 2006, så jag fimpade allt äldre än 6 månader och sen dess fungerar det utmärkt.
    Antagligen är konverteringsfelet just ett "trasigt" möte.

Märkligt dock att detta hamnade i telefonen då den bara ska synca 2 veckor bakåt...

12. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Löst problemet (hoppas jag). Visade sig att jag inte lyckats tömma kalendern trots att jag rensat cache o data under program osv. Inte förrän jag rensat cache o data även för synkprogrammet så blev kalendern helt ren. När jag sedan la in exchangekontot och synkade så funkade det!

13. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Exakt vad menar du med synkprogrammet? "Accounts & sync"? Mitt är nämligen helt tomt...

14. fr-dr-k

fr-dr-k Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem med min Desire att synken lägger av efter ett tag. Vi kör med Exchange 2007. Har pratat med HTC idag som säger att fler har det problemet och att dom ska eskalera det. Med tanke på att andra felanmält detta redan i våras och inget har blivit bättre så kanske man inte ska hoppas på för mycket...

15. fr-dr-k

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Workaround för tillfället är att ta bort ett tecken ur lösenordet, försköka spara, få felmeddelande och då lägga tillbaka tecknet. Då hoppar synken igång igen för ett tag. Sedan är det bara att göra om när det slutar att fungera. Kommer det inte en uppdatering riktigt snart så blir det till att köra en fristående app för Exchange så länge.

16. fr-dr-k

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"...för ett tag" har nu visat sig vara en (1) synkning. Sedan strular det igen.

17. Danne68

Danne68 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nu är det klart

det blir ingen Desire eller någon annan android lur:cry:, är det så mycket problem med en så elementär sak som att synka med exchange. kommer det att bli iPhone4 istället, har förökt att inte trilla dit. men exchange är hela nerven när man är ute på vift hela dagarna.

18. fr-dr-k

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gillar verkligen Desire och det finns fristående appar som fixar Exchange lysande men jag förstår om du lockas av enkelheten i IPhone för där lirar Exchange smärtfritt.

19. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Jag har haft samma felmeddelande. Har nu gett upp och synkar min Outlook-kalender via gSyncit till Google Calendar. Mail och kontakter funkar felfritt via Exchange.

20. Aengeln

Aengeln Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Omvänt problem

Jag har ett omvänt problem med min Exchangesynk. Den synkar mer än vad jag vill.

Jag har flera konton på min telefon. På jobbet kör vi Google Apps, och hemma kör jag Exchange. Jag kör Google Calendar Synk hemma, så att kalendern i Exchange ska matcha kalendern i Google Apps. Detta fungerar bra.

Jag har båda kontona kopplade till min Desire för att få över mail och kontakter, men eftersom kalendrarna är synkade, så vill jag bara synka Google-kontots kalender, och har därför Exchange-kalendern avstängd i synkinställningarna. Till och från, kanske varannan dag, så återställs den flaggan, och även Exchangekalendern synkar över. Jag får då naturligtvis dubbletter på allting, och blir tvungen att rensa kalenderlagringen, stänga av Exchangekalendern och synka om.

I samband med att detta händer, så återställs dessutom alla flaggor som talar om vilka kalendrar som ska visas. Jag vill endast visa min egen Googlekalender, och inte Facebook eller någon av de kalendrar som mina vänner delat med mig.

Någon som har några tips? Jag har fått för mig att detta kan tänkas hända i efter att en synkning mot Exchange misslyckas, tex när jag är på en plats med dålig täckning samtidigt som synken drar igång, men jag är inte säker på det.

--A