Expert i konkurs, REA snart

Diskussion i 'Allmänt' startad av urbanlarsson, 18 sept 2012.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Media Markt har nu gått ut med att alla kunder som köpt en vara på Expert innan 18 september samt har giltig garanti, med förutsättning att varan går att laga samt att det märket finns hos Media Markt - då kan Media Markt hantera deras garantiärenden.

Har man ett presentkort (oavsett värde) hos Expert så får man 250kr rabatt på ett köp, vid över 500kr, hos Media Markt vid uppvisande av sitt presentkort. Har man ett presentkort på mindre än 250kr tjänar man på det, har man ett på mer så får man iaf ut nånting utav det!

NetOnNet är ju också ett alternativ, som clochcloch; skrev! Dock säljer ju inte NetOnNet vitvaror så gällande det är det ju större chans att man får hjälp på Media Markt. Sen är ju Media Markts erbjudande gällande presentkort ganska "snyggt" - ett smart sätt att locka nya kunder.

Vi får se om ElGiganten hoppar på, men det är lite tveksamt.

2. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

3. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
  4. Barbie

Barbie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Media markt har gått ut med att dom tar hand om experts fd kunder.

× Skickat via Tapatalk 2.

5. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jo, tur att man jobbar, hade tänkt åka förbi efter jobbet men känns som det kan kvitta.

Tänker inte stå och slåss med en massa nötter för att spara några hundralappar på en TV, tänkte ändå köpa en för under 3000 då det bara är en extra-tv till kontoret, om dom nu sänker den 30% så kan jag spara max 900kr, men samtidigt gissar jag på att det billigare redan är sålt (om det ens fanns där till att börja med).

6. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det verkar ju bara vara 25% rea också. vilket gör att de hamnar på vanliga nätpriser ju :/

7. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Det är mycket demoex. Allt hade ändå bara blivit hundralappen under nätpriser precis som ni säger. Ända jag kan säga är lycka för de som kom in snabbt och kunde köpa exempelvis Samsung Galaxy S3 för 4.1k. Samsung ger ändå garanti på sin egen produkt. Annars är det ingen höjdare att vara där. Dock fanns ett bra högtalarsystem för bra pris. Deras Pioneer. Enda jag skulle rekommendera förutom det som var mobilt.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

8. Greve_Peter

Greve_Peter Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Smart idé att inte sänka priset allt för mycket, folk har ju köat i timmar och det spelar knappt roll om folk blir arga för att det inte är tillräckligt billigt :-P

9. Statsminister

Statsminister Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Skulle tro att dom INTE skickar grejerna till tex Norge för att dom måste sälja grejerna för att betala av sina leverantörer osv, dom har ju begärts i konkurs för att dom inte kan betala sina skulder som jag har förstått det. Då innebär det ju att allt måste säljas ut för att betala av så mycket som möjligt. Det är ju knappast samma bolag i Sverige och Norge.

Sedan blir jag lite smått ledsen över att ännu ett företag gått i konken, och folk ropar hurra för att dom kan köpa en ny telefon, eller tv några procent billigare. Folk verkar inte förstå att det enda detta kommer att leda till i slutändan är mindre konkurrens och det leder till högre priser.

Hur skulle det se ut om Apple var ensamma på dator och telefonmarknaden? Lite samma sak i slutändan.

/Jonas, som bojkottar MediaMarkt och är på gränsen när det gäller Elgiganten. Gillade expert starkt. I allafall på våran ort.

10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jag var smått ledsen när On-Off gick i graven för där kände jag mig hemma.

Jag tror inte det blir någon försämrad konkurrens eftersom Internet-handlarna blivit alltmer starka.

Min favorit just nu är DustinHome och det bara funkar när jag köper något.

MediaMarkt tidigare nämt ger jag inte mycket för.... riktiga grisar som sänker prsiet på ett fåtal produkter och ligger högre på det mesta... SKIT !

11. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Problemet med Expert, som jag ser det, har inte varit utbudet eller liknande utan deras priser och här i Uppsala, dålig service. Att ta sig till ett ställe som både är dyrt och där personalen inte är serviceinriktade är inget man väljer.

Fördelen med MediaMarkt som jag ser det är deras prisgaranti mot lokala butiker, vilken faktiskt har hjälpt mig ibland då NetOnNet varit billigare.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

12. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Ingen som gjorde några fynd idag då?

Åkte förbi expert men kön var ju minst 100 meter in..

Last edited: 22 sept 2012