100% fake, ser man tyvärr på 30 sekunder. Eftersom du köpt med kreditkort så kan du med lite tur få tillbaka pengarna om du reklamerar till kortutgivaren, men kan vara så att du åker dit på att du inte varit observant nog eller väntat för länge.
Jag har Adblock både på pc och mobil och jag kommer in ändå. Tyvärr vill jag inte ha med Klarna att göra, jag betalar allt direkt med kortet. Jag handlar mycket på nätet och alltid med mitt kort. Tydligen är detta min första blåsning, får hålla tummarna att det löser sig Ändra: Jag har mailat sidan jag handlade på 3 gånger de senaste dagarna, men inte fått något svar. Det förstår jag ju varför nu
Du reklamerar själv såhär: Reklamation via Mina Sidor - Entercard.se Kommer troligtvis krävas att du bifogar polisanmälan.
Klarna har ju ett visa kort om man betalar med det har man samma skydd då oxå? Alltså man behöver inte betala om man inte får varan
Klarna ska väl inte agera som en säker sida? Måste ju finnas mängder med handlare som är seriösa men som inte är kopplade till Klarna
Om du använder kortet så har du alltid rätt till att göra en reklamation enligt konsumentkreditlagen, eftersom du indirekt handlar på faktura med det kortet. Däremot är Klarnas egna köpskydd lite vassare men det gäller inte om man bara använder kortet.
Åker dit som i att du inte får tillbaka pengarna eftersom det kan anses vara oförsiktigt att betala med kort på en sida där det inte ens förekommer ett företagsnamn.
Men företagsnamnet är väl VivoBarefoot? Det var vad jag tog för givet ivarjefall. Skämtade bara om vad som händer om jag "åker dit", förstod att jag blir blåst på pengarna
Det finns ju tyvärr ingen information på sidan att det skulle vara vivobarefoot som står bakom sidan. Deras logga finns men vivobarefoot som namn står ingenstans förutom i URL:en så det är ju lätt att bli lurad, dyrköpt erfarenhet. Hoppas det inte är allt för mycket pengar du riskerar att bli av med.