Mina stora intressen i livet är fordon i form av bilar, moped, mc blandat med all möjlig elektronik Men det innebär inte att jag vill laga bilar för att tjäna pengar tyvärr
Detta har jag funderat på. Problemet är att jag bor flera mil från ett postkontor Okej, jag hör mig själv. Ser problem istället för möjligheter. Jag uppskattar era tips, tro inget annat
Ja det kan man göra. Något annat du kan tjäna pengar på utan att laga bilar? /Skickat från en telefon med namnet Sony Z1\
Jag borde verkligen försöka övertyga företag att jag ska vara testpilot eller liknande. Har en grymt utvecklad sida att hitta fel, hitta felaktig logik i menyer osv
Du kan bli kontaktperson åt någon med ett handikapp, innebär att du någon eller några dagar i veckan träffar personen och hittar på något, typ bio, bowling eller fikar. Jag själv är det och får 2000:- i månaden för de och vi ses bara en gång i veckan i någon timme bara, så det är bra betalt för det lilla man gör.
Bara för dig att prata med din kommuns resurscenter och se ifall dom har något behov av kontaktpersoner.
Lär dig HTML och fixa folks hemsidor. Det tänkte jag direkt nu Själv kan jag hitta massa fel på hemsidor, fel align, border, headern är felplacerad, plus rent estetiska fel som att färgerna inte fångar intresset, osv. Sådant stör jag mig på eftersom jag själv kan HTML. Dock får du ingen konkurrens från mig eftersom jag hatar att göra det tråkiga och tidsödande skitjobbet åt andra som sedan tar cred för det... Såvida det inte gäller korrläsning, för det älskar jag! Njuter verkligen av att rätta folks stavfel Mitt andra tips är att nörda loss på något, lär dig allt om något du gillar och kom sedan på ett sätt att få folk att betala för det.
Korrekturläsare skulle jag lätt kunna bli! HTML är för svårt. Är för gammal för att kunna lära mig så pass mycket avancerat nytt som det känns Får börja blogga. Man blir ju lätt miljonär enligt Aftonbladet [emoji16]
sen är det knappast nån som sitter och kör hemsidor med plain html numera... det är JS i alla dess former och python som gäller.
Ptjae du kan ju plugga in allt om något som folk ofta behöver hjälp med, typ DOA-regler, tullens regler för köp via internet från länder utanför EU (lycka till...), hur man överklagar när man får fortkörningsböter, etc... Sedan kan du blogga om det och dra in rätt mycket pengar på reklam på bloggen HTML är inte svårt alls Bara tidsödande. Jo men jag tänkte främst på bloggar och småföretag med enklare hemsidor.
Har en sådan tjänst (tror det kan finnas inom Sverige men även eu) där du fightas för reklamationsrätten och du får sedan säg 10-30% av värdet av handeln. Vid tex ett återköp. Edit: kom precis på att tjänsten jag vet handlar om rätten vid flygförseningar m.m. Eu 2004/nånting
Jag skulle vilja omdesigna min youtubekanal. Den ser verkligen trist ut. Det enda jag kan ändra är profil och header-bilderna. Resten är fult. Vevo-sidorna på Youtube är snygga men hur ändrar jag sidan så den ser snarlik ut som dessa? Sedan skulle jag vilja, om möjligt, ändra googles söksida/startsida till svart bakgrund och vit text. Har letat i inställningarna men hittar ingenstans. Nåväl, kan inget om hemsideprogrammering
Du kan skapa databaser med allehanda statistik. Villapriser, volatiliteten på olika aktier, arbetslöshetssiffror, P/E-tal, omsättningsvolymer, antalet företag som når marknadens förväntningar etc. Är du duktig på excel eller villig att lära dig finns det garanterat en hel del som kan tänka sig att betala för att få tillgång till sådant som efterfrågas på en bra sätt. Det mesta finns tillgängligt på internet, men det kräver ofta tid och kraft att hitta rätt och få fram i rätt format. Antingen skapa gratis hemsida som är reklamfinansierad eller via betaltjänst. Vid betaltjänst är det bara att skapa en bra datasbas och sedan leta reda på finansiella bolag via exempelvis Finansinspektionen och börja sälja.
Har faktiskt ingen koll alls på hur YT är kodat, får jag erkänna. Använder det bara via mobilen dessutom, har nog inte varit inne på YT via en dator på hela detta året. Minst. Sorry, min kunskap om HTML är självlärd och begränsad till kompisars bloggar och privata hemsidor, samt exets pappas företags hemsida.
Det där gjorde jag och en klasskompis. Det skulle börja sändas en serie som hette "Alf" och handlade om någon rymdvarelse hos en amerikansk familj. Vi beställde i slutet av 1987 in 500 "Alf"-dockor från Hong Kong för runt 3:- styck, väntade på serien skulle ha premiär och det blev en succe. Vi sålde dem för någon femtiolapp styck. De sålde slut på några veckor och det blev väl runt 10.000:- i vinst per skalle. Fast någon fortsättning på försäljning blev det inte, sådan tur har man sällan. ...eller jag fortsatte inte, min klasskompis driver lite olika hyfsat framgångsrika företag idag. Jag blev löneslav, passar mig utmärkt.
Har svårt att tro att numera Google-ägda YT skulle gå med på sådana options, gissningsvis är allt hardcode nu. För några år sedan kunde man dock ändra färger på sin kanal minns jag. Vevo-kanalerna har nog en speciell deal, en annan "nivå" på sina kanaler. Du får helt enkelt bli hardcore och skapa en egen hemsida med videos
Så är det nog. Hade en sida en gång på tumblr, där kunde man lattja omkring lite hur man ville, inom givna ramar förstås. Jag har ju rätt många (relativt) visningar på min kanal på youtube.