Tips till någon som vill ta idéen. Fixa en sida där man kan betta på vädret mellan olika väderstationer [emoji2]
Alf var the shit! Jag hade ett alf gossedjur när jag var liten. Kanske införskaffades från er, hoho. Egentligen skulle jag digga en tjänst som jiddrar med åf alt tillverkare när det gäller garantiåtgärdningar. Fast pris vid lyckat klagomål om man får en ny telefon alt procentsats av pengen man får tillbaka vid lyckat klagomål.
Har ni kontakter i england så är det poppis att importera vänsterstyrda bilar. Rätt många flyttar och tar med sig sin bil för att sedan sälja. Och där finns det ingen som helst marknad för "felstyrt". Priserna är så brutalt låga att det är löjligt. Tjejen kollade in en BMW som stod i Birmingham. Polarn åkte över för att lösa affären medan jag löste transporten här hemma. Bilen gick för 8995 pund och var fortfarande svenskreggad. Drygt 110 tusen. Såldes för 224 tusen till en snubbe i Jönköping. Enda problemet med detta är att du bara kan ta i en bil per år. Annars kommer skattmasen. Har du en stor vänskapskrets du kan regga på så ärfler bilar inget problem.
wmb; Online moneymaking kan nog funka för OP, men det tar lite tid att casha in. Jag drar nog lätt in 2000-3000kr extra i månaden online, när jag känner för det. Du kan bla. sälja grejer på Tradera, sen kör du med dropshipping från Kina, eller så kan du öppna en egen ebutik. Du kan oxå pröva att göra betalda undersökningar på Cint eller Toluna, men det är segt som fan. Kan rekommendera dig thebot net om du vill börja tjäna online, rätt bra forum för nybörjare alt. Blackhatworld.
Kan du inte förklara lite utförligare? Vad gör du under en månad för att tjäna dom 2-3k specifikt? Hur får du betalt? PayPal? Sälja grejer på Tradera t ex kräver ju att man har grejer att kränga alt. pengar att köpa grejer för att kränga på Tradera för ett högre pris än inköp.
Dropshipping blir att han lägger ut en annons i Sverige och sedan när han får en beställning/gör en försäljning beställer ifrån t.ex. Kina som sedan levererar till kunden som köpte av honom här i Sverige. Inget lager och inget uppbundet kapital. Enda är att det tar lång tid att leverera sakerna men du kan göra ett rätt bra påslag på mycket och många tycker, ifrån egen erfarenhet av Droidstuff, att det känns bättre att köpa av en svensk butik/person än ifrån Ebay eller Aliexpress. Droidstuff hade sitt lager i Sverige för snabbare leveranser men det var också en riktigt butik. Om man säljer på Tradera eller liknande är nog kraven lägre. Sen behövde vi göra ett större påslag iom kringkostnader som paketering, frakt och hyra av sidor m.m. Skickar du direkt ifrån grossist till slutkund och du sitter som mellanhand och mer eller mindre lassar pengar, och tar mellanskillnaden, riskerar du inget men tjänar potentiellt mindre per såld vara. Men skärmskydd t.ex. Du kan enkelt kränga ett skärmskydd för 20:- i Sverige när du betalar 1:- i Kina. Det gäller bara att hitta en smidig grossist någonstans med bra priser som säljer stycksaker. Om du inte vill lägga ut lite pengar själv då förstås.
DealExtreme tillåter dig bland annat att lägga till dropshipping, eller helt enkelt så att DX tar bort logotyperna att produkten kommer ifrån dem. Men i samma veva kan du inte använda deras mängdrabatt som du kan få ifall du själv håller ett lager. Dirk Diggler; men jävlar vilken ball bokhylla/lagerhållning du hade då. Vet inte hur det var hos FlyBob (om han nu hette så).
Själv använder jag mig av banggoods dropshipping program, funkar bra och de har aningen bättre leveranstid än DX: http://banggood.com
Är det svårt att komma igång där? Vad har de för leveranstider på ett ungefär? Kör du med fasta priser på Tradera eller bjuds det på sakerna? Har ett par timmar över varje dag hemma där jag bara inte gör något vettigt. Blev sugen på att göra något
Det var relativt lätt att komma igång faktiskt, men det tar lite tid att få tillgång till deras dropshipping program. Deras leveranstid brukar vara 2-3 veckor på ett ungefär, men saker som innehåller batterier kan ta allt från 3-5 veckor beroende på vilken posttjänst de kör med. Fasta priser verkade att fungera bäst, för då kan man inte gå med förlust direkt. Har dock slutat med dropshipping och håller på med något helt annat nu för tiden
Ponera att kunden får problem med den varan som du dropshippat, vad gör du då? Skriver du explicit att leveranstiden är 2-3 veckor eller längre? Är folk verkligen så dumma i huvudet att de inte vet om att sakerna skickas från Kina? En ganska lukrativ bransch om man inte bryr sig om konsekvenserna. 99% på thebot.net och blackhatworld är spam
Om kunden får problem med en vara så får man ta den förlusten, oftast handlar ju det inte om så mycket pengar. Man skriver ju såklart i köpevilkoren att varan skickas från Kina, och att leveranstiden ligger på 2-4 veckor. Och nej, 99% är inte spam men alla bra metoder ligger i sektioner som man måste betala en liten slant för att få tillgång till.
Det du säger är inte sant direkt, jag betalar för subscripttion på TBN o det finns en hel drös med metoder som funkar.
1. Hitta trasig sak på blocket 2. kolla reparation på ifixit.com 3. kolla pris på reservdelar 4. ????????????????? 5. Profit, kanske.
You got to spend money to make money, Vad vore Spotify utan investerare? Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Har man inte ens en tusing att börja med så ska man å andra sidan inte spekulera med investeringar osv