Problem: Få bort bild från mediaspelare på låsskärm

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av jasifil, 28 feb 2015.

  1. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag uppdaterade till Lollipop igår och efter detta så visas bild från mediaspelaren på låsskärmen. Har för mig att det skulle vara så tidigare också men det funkade aldrig så på min telefon som väl var. Nu stör det mig enormt att bakgrundsbilden visar en stor oskarp "ljudboks-cover" från min ljudboksapp varje gång jag tänder skärmen. Kan man stänga av så att låsskärmen endast visar den bild jag valt från början?
     
  2. BOZG

    BOZG Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Nova Launcher
    Inte direkt. Antingen kan du installera en ny låsskärmsapp eller byta till en ljudboksapp som inte stödjer det. Tredje alternativet är att flasha Xposed Framework som jag tror kan stänga av den funktionen.
     
  3. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Tack för svar! Testade Audio Privacy från Xposed men det funkar inte på min telefon. Det enda som funkar är att jag bockar ur "visa aviseringar" i appens egenskaper. Tyvärr får jag inte upp själva spelar-widgeten då heller i aviseringsfältet eller på låsskärmen men hellre det än att se omslaget på låsskärmen. Undrar hur de tänker på Google när de lägger in en sådan idiotisk funktion som dessutom inte går att välja bort? Vem fan vill se en massa album-covers på låsskärmen?