Få ett presentkort! (IQ-test)

Diskussion i 'Off Topic' startad av Etienne, 25 nov 2010.

1. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jag vet redan att jag ligger över normalnivå så det vore inte direkt någon nyhet för mig. Är mer det att vi är som 3 tighta bröder. Första kompisen som gjorde det blev slagen med 1 poäng när nummer två hade klarat sitt, det var mobbing på hög nivå efter det. Han är den "dumma" i gänget för tillfället. Vore väl dumt att låta honom bli av med den rollen eller? Vi älskar verkligen varandra :)

Jag kommer nog göra provet någon dag. Egentligen så är det mest så att jag inte har hunnit eller velat lägga pengarna på det nu. Högskolan tar upp mycket tid och ett prov som eventuellt inte garanterar ett inträde vore bara bortkastade pengar för tillfället =/

Last edited: 26 nov 2010
  2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det brukar heta så. Jag har egentligen inte tid heller pga 150%-175% plugg. Men jag tar mig tid...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag förstår situationen. Kan dock vara värt att påpeka att det inte finns något hinder för att skriva ett IQ-test idag, kvalificera för medlemskap, och sedan X år senare ansöka om medlemskap på basis av det resultatet. Det finns inget "bäst före"-datum.

Ja, nå fördelen med ett IQ-test av den här typen är att det är ganska svårt att träna sig till nämnvärt bättre resultat. Så fort man kommit förbi "grundnivån", vilket man brukar göra efter att ha studerat några exempeluppgifter, så är det rätt svårt att bli bättre än så. I bästa fall ser man en skillnad mellan första och andra gången man skriver test, men knappast efter det.

Jag vet att många påstår motsatsen, men sett till vetenskapliga studier så är det faktiskt inte så enkelt.

Saken är i alla fall den att IQ-testet inte bör ta särskilt mycket tid från övrigt plugg.

4. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Bara för att tydliggöra, eftersom det fortfarande droppar in PM angående detta: Alla presentkort är tagna, och har postats till "vinnarna". :eek: