Få samtal till telefon istället för klocka

Diskussion i 'Google Pixel Watch' startad av HugSeal, 29 okt 2023.

  1. HugSeal

    HugSeal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag skulle behöva hjälp med någon inställning på min Pixel Watch 2.

    Det jag vill uppnå är att få telefonsamtalsljud till telefonen istället för att prata in i klockan och använda dess mick och högtalare.

    Situationen är följande:
    -Klocka på armen
    -Mobil i fickan med trådat headset inkopplat via en usb-dongel.

    Jag ringer upp någon genom att säga åt klockan att göra det, eller så får jag samtal till telefonen i fickan och svarar med telefonen.
    I det läget så vill jag att ljudet går via mobilen istället för klockan, men jag vill fortfarande kunna använda klockan för att svara på samtalet eller ringa upp någon eftersom telefonen ligger i fickan.

    Antar att det är någon enkel inställning jag har missat, kan ni hjälpa mig att hitta den?
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 578
    Mottagna gillanden:
    1 641
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det är för du har påbörjad handlingen av samtalet från klockan, det är bara och klicka på högtalaren på telefonen och välja ljudkällan till mobilen istället än klockan.

    Däremot om du säger åt klockan ringa upp namnet på telefonen så kommer det ringa upp och ljudet är på telefonen då du har sagt i kommandot att det ska vara på telefonen.

    Typ
    Ring upp mamma på telefonen

    Eller
    Ring upp mamma på telefonen högtalare så är högtalare funktionen påslagen etc.
     
  3. HugSeal

    HugSeal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Det löser ju uppringninen, men att ta emot samtal ger samma problem.

    Men jag hittade en lösning, slå av telefon via bluetooth så kan jag fortfarande ta emot samtal genom att klicka på klockan och ljudet går via telefonen :)
     
    BrorSnor och rodak gillar detta.
  4. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 578
    Mottagna gillanden:
    1 641
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Ja det är lite svårare faktiskt om du väljer och svara på klockan. Vet inte om Google assistansen har en svara kommando med assistansen har aldrig testad det från typ Ear Budsen eller några andra assistans ställen eller på klockan.

    Den hanterar ju alltid från den bluetooth enheten som börjar hanteringen av den.