Få tillgång till paid apps -root guide önskas

Discussion in 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' started by bjerkhoel, Aug 9, 2010.

1. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

2. bjerkhoel

bjerkhoel Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

läs fjärde inlägget i tråden så ser du att en annan kille redan tipsat om det :)

3. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

oops!

4. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Gjorde "enklicksroot" som det tipsades om och har laddat ner market enabler. Men ska man inte se någon "pay apps" flik i market? Måste säga att market är katastrofalt dåligt...

5. bjerkhoel

bjerkhoel Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

ladda ner market acces istället , samma sak fast nyare. sedan har jag för mig att du måste avsluta market innan du startar upp MA och väljer att emulera tex t-mobile US och efter det kan du starta market igen och då ska paid apps finnas

Edit: hoppsan läste lite fel, men den syns väl bara om man går in på apps eller spel ? där finns den för mig i alla fall

Last edited: Aug 10, 2010
  6. söder

söder Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag håller med. Tycker det är konstigt att inte Google satsar med på Market. Bara en sådan sak att browse:a program på weben istället...

/Söder

7. Barilla

MINA ENHETER

Vart hittar man det?

Market måste de lägga lite krut på, varför kan man inte sortera efter mest köpta/nedladdade senaste vecka, månaden eller genom alla tider eller högst betyg osv.

Edit: Hittade, nu har jag den fliken... Grymt. :)

men vill ändå kunna sortera, skumt att världens största företag när det gäller sökningar inte kan få ordning på en sådan sak.

8. söder

söder Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Nåväl, nu har jag redan letar efter länken till dig, så kanske någon annan vill ha den med. :)

http://amip.org.ru/android/MarketAccess

/Söder

9. berntan

berntan Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Gjorde precis One-click root och det fungerade utmärkt, målet var att få igång paid-apps utan att röra orginalromet nämnvärt.

MarketAcces laddades ner och emulerade T-Mobile US. Nojig som jag är tänker jag fråga en nuub-fråga: Tog ju att det skulle emuleras via bootning så det alltid är på så att säga, det är rätt gjort va?

Och att jag gjorde detta är ingen fara? Tänker mest på om jag kan vänta mig skyhöga räkningar, eller är detta helt riskfritt? T-mobile US kommer inte fakturera mig för data-trafik osv? :P

Samt en grej till jag kom på: Kommer mina redan installerade apps uppdateras som vanligt? Dvs genom notifications?

10. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, om det är så att du vill ha emuleringen hela tiden så är det ju helt klart rätt. Om du vill att telefonen ska återgå till det den var innan du gjorde den här inställningen så är det ju bara att se till att stänga av bootningsalternativet. Inget kommer att skada dig eller din telefon i något avseende.

Du behöver inte oroa dig. Istället för att rapportera till Market-servrarna att du befinner dig i Sverige säger den istället att du kommer från ett land som har Betalapp-Market. Det är lite som Brut Navigation som rapporterar att man är i ett land som har tillgång till Navigation. Det kostar inte de användarna mer att använda den applikationen än den vanliga. Trafikkostnaden är knutet till det SIM-kort och ditt abonnemang du använder, inte det emulerade värdet som MarketAccess ger ifrån sig.

Japp. De berörs inte av detta.

11. berntan

berntan Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Bugar och bockar för de svaren DrLaban.

12. Barilla

MINA ENHETER

laban, du som har koll. Funkar Rom managager med denna "enklicksroot"? Dvs kan man byta recovery?

Vad tycker du om Rom mangager? Något att ha?

Edit: Eller så kan man ju läsa i tråden. :P
    "Jag läste ett par sidor in i tråden och en fråga, som nästan var exakt som din lyder:

"does this allow you to load a custom recovery image and therefore flash custom ROMS?"

Med det direkta svaret:

"Yes it does"

Och slutsatsen är att du, iom att du har root"

Men vad tycker du om Rom Manger? Bra? youtubat lite på det och det verkar hur smutt som helst. :)

Om det är någon annan som testat rom mangager, hur är själva backupfunktionen? Tar denbackup på ALLT? Dvs alla sms, mms, kontakter, apps och appinställningar, skrivsbordslayout osv?

Last edited: Aug 11, 2010
  13. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har faktiskt inte riktigt haft tillfälle att testa Rom Manager så jag har ingen aning. Men det verkar vara många som använder sig av den, mycket för att den är rätt pang på utan krusiduller. Å andra sidan kommenterar folk lite här och där att det krävs flera försök innan de får in en ROM ordentligt.
    Får jag lite mer tid till övers att mecka vidare med telefonen så ska jag läsa upp och testa lite mer om bland annat detta.

14. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

15. Barilla

MINA ENHETER

Jo jag tittade igenom den, var den som fick mig att bli sugen att testa lite roms. Men sen började jag tänka, varför? Nämn någon fördel med t ex CM6. Varför ska man byta?

16. ViLANDER

MINA ENHETER

Funderar på liknande jag med. Verkar extremt enkelt dock; köpte ROM Manager Premium via emulatorn.

Är det någon här som kan bekräfta att den laddar ner olika ROM:s och att dessa är de senaste?

Som jag också förstått det så gör man en backup via den Recovery/ROM-manager som man lagt in? Då antar jag att jag kan göra en backup på original-ROM:en och sedan återgå till stock (och även få OTA) och unroota?

Last edited: Aug 11, 2010
  17. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Senaste versionen av Rom-manager har tyvärr varit lite buggig. Dalvik går bla inte att rensa. Hoppas det kommer en ny version snart. Det funkar annars fint att ladda hem nya rommar med det, om kocken valt att lägga upp dem där vill säga.

18. ViLANDER

MINA ENHETER

19. Barilla

MINA ENHETER

20. ViLANDER

MINA ENHETER

Great! Man vill ju inte missa framtida originaluppdateringar. :)