Problem: Facebook for HTC-sense på HTC One

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Helleman, 2 sept 2013.

1. Helleman

Helleman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får inte igång "Facebook for HTC-Sense" på min nya HTC-one. När jag ska lägga till kontot på "Konton och synkronisering" så finns det inte där och det går inte att ladda ner på "Play butik". Om jag går in på "inställningar/appar/alla" så hittar jag den dock men jag kan inte göra något med den...

Det jag vill göra är att lägga till "Facebook for HTC-Sense" bland konton och synkronisering så att mina kontakter i telefonen länkas till kontakter i facebook så att kontakterna får bilder.
    Jag vill inte vara inloggad på facebook hela tiden och jag vill inte ha facebook i blinkfeed, för jag vill egentligen inte ha facebook integrerat i min telefon alls. Men med "Facebook for HTC-Sense" så får jag en bra medelväg så att jag får bilderna.

Hur sjutton gör jag? :)

2. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 232
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Last edited: 2 sept 2013
  3. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Tror "Facebook for HTC Sense" bara är ett tillägg som integrerar ordinarie Facebook-appen i Sense, snarare än ett separat konto. Jag har inget sånt konto utan hittar endast mitt Facebook-konto, och jag har kontaktbilder för alla mina kontakter, och alla är högupplösta.

Facebook går avaktivera i Blinkfeed och om det är chatten du menar med att vara "inloggad hela tiden" så går den stänga av också. Går ju välja att endast automat-synka Kontakter under Facebook-kontot så slipper du kalender osv.

Visst finns tredjepartsappar som gör det också, men vill man inte ha facebook i sin telefon överhuvudtaget så kanske man inte heller vill ha en app som inte gör nåt annat än att ligga och synka bilder när funktionen finns inbyggd i vanliga appen och fungerar utmärkt, och dessutom är väldigt väl integrerat i Sense.

4. Helleman

Helleman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Facebook for HTC-sense är ett slags Facebook-lite som endast synkar kontakternas bilder och dess statusuppdateringar (samt tyvärr även kontaktuppgifter, mailadresser och liknande). Man kan inte komma åt själva Facebook från Facebook for HTC-sense, som är fristående från Facebook.

Med att vara inloggad hela tiden menar jag att jag loggar in på Facebook-appen och förblir inloggad där. Detta vill jag inte då jag inte vill att Facebook blir helt integrerad med min telefon. Jag loggar alltid ut ur Facebook när jag kikat klart.
    Därför var Facebook for HTC-sense nästintill helt perfekt på min gamla HTC-Desire HD...