Facebook grupp om tekniska problem på Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Alvin, 6 sept 2010.

1. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag kan inte låta bli att tro att den meningen är ämnad till mig. Men det stämmer nog till viss del. Jag har absolut inte intresse av att blåsa rent telefonen och lägga in nya fixar och FW tre gånger i veckan. Hur jag än vrider och vänder på det så ser jag inte nöjet med det. En sån nördhobby är inte min grej helt enkelt. Ett fåtal gånger kan jag dock tänka mig uppdatera av praktiska skäl. Kommer uppdateringen från officiellt håll kan man väl med större sannolikhet räkna med att även efterföljande FW kommer vara tillgänglig? Eller? Hur funkar kies egentligen?

2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Du kommer *alltid* kunna uppgradera vidare till eventuell ny firmware vartefter de släpps om du håller dig till Kies uppdateringar.

Kör man in hacks kan man behöva återställa till officiell firmware för att kunna få officiell uppdatering igen, men i regel installerar man uppdaterade hack istället när man väl börjat i den svängen.

Man måste inte uppgradera en gång i veckan bara för att man installerar en läckt firmware. Det man gör är att man tar reda på om de problem man har är lösta, och installerar. Sen avgör man om problem som är lösta till nästa version är värda att uppgradera till vartefter de släpps. Inget hindrar mig från att sitta med JM7 som jag har nu tills telefonen pajar om jag skulle känna för det.

3. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Var finns officiella fw att flasha tillbaks till när så behövs? Prövar gärna en annan fw om jag har nån sån att återgå till.

4. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

:ehm: Jag har ju lovat... Kör JM8, svenskt Swype, bra GPS, ingen lagg men fortfarande inte riktigt flash-stöd och absolut ingen officiell uppdatering. Jag går med i gruppen