Mera uppföljning och svar till dig:
Kommer inte ge upp, hon är för värdefull för mig. Men jag tänker inte heller övertala henne att fortsätta tillsammans med mig. Hon får hitta sitt svar inom sig och om hon bestämmer sig för mig så är ingen lyckligare än jag.
Hon kommer också få tid och uttrymme för att hitta svaren.
Det känns också som en stor sten lossnat från mitt bröst. Har hittat/fått svaren jag desperat försökte hitta från i söndags. Sen jag kom hem i morse så har allt ljusnat upp. Jag fick lite svar igår av bästa polaren som jag sov hos och min bror. Och jag har frågat henne om detta stämmer och det gör det.
Det allt bygger på är kommunikationsmiss och att jag inte förstått vad hon menat med vissa saker. När vi har pratat om innebandy innan säsongen och man försökt hitta till ett gemensamt beslut så har hon sagt att det är ok för henne om jag spelar där och dom tränar 2 gånger i veckan. Då har hon lämnat över beslutet till mig och eftersom jag trott på hennes ord så har jag tagit ett beslut efter det och spelat innebandy där. MEN det hon egentligen ville var att jag skulle komma fram till att vara hemma mer. Men hon har inte sagt att hon saknat mig hemma om kvällarna, hon har inte sagt att hon vill att jag ska vara med henne mer, hon har inte heller sagt att hon känner sig ensam i vårat förhållande. Hur ska jag då veta vad hon tycker och tänker?
Men det jag skulle ha gjort oavsett hennes svar, jag skulle ha bromsat upp och tänkt efter ordentligt om jag verkligen ska spela där iom att det tar en massa tid. Och istället prioriterat att vara hemma med familjen och henne. Och allt detta har lett till att hon idag inte vet vad hon känner för mig och vill separera. Jag får ta lärdom av detta, oavsett om det blir så att vi hittar tbaks till varann eller om jag träffar nån annan om 10 år.
Men hon får ta den tid det tar för att komma fram till vad hon vill med sitt liv. Och jag kan bara hoppas att hon vill leva med mig. Tråkig sits och vara i men jag har inga alternativ.
Last edited: 22 sept 2010