Problem: Får ej bort Facebook aviseringar

Diskussion i 'Xperia XZ Premium' startad av Vertigood, 16 jun 2017.

  1. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Ah, jag beklagar - jag missförstod helt vad du menade.

    Dessvärre går det inte att förhindra detta till min kännedom, i varje fall inte via Xperia Home-launchern. Detta brukar vara upp till appen i fråga, och ofta hör jag feedbacken att för få appar stödjer funktionen snarare än att man inte önskar det - men tyvärr har jag inget sätt för dig att få bort det med vår launcher. :(

    Det du skulle kunna prova är som nämnt en annan launcher, men jag känner inte till någon på rak arm som jag kan rekommendera är jag rädd.
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.launcher&hl=sv
     
  3. Vertigood

    Vertigood Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    OK tack. Jag har kört med Nova innan men kände nu att denna launchern var jag nöjd med. får leva med det då. Gömde skriva att jag alltså inte får nåt meddelande varje gång utan det bara står siffror där när det postats nåt i aktiva grupper.
     
  4. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Nu använder jag inte FB själv så alternativet avinstallera hade funkat fint för mig. Många andra appar är också onödiga eftersom webbersionen ofta fungerar lika bra, t.ex aftonbladet, atg, etc. Men problemet är generellt och gäller inte enbart FB. Jag har inte upplevt det på XZP ännu men exempelvis mailjkonen kan visa på olästa meddelanden fastän det inte finns några. Det brukar lösa sig självt efter ett tag när det gjorts några fler synkningar dock. FB kanske levererar många fler notiser så att det blir svårare att hålla den i synk. Därför kan kanske detta mera vara en fråga om appen Facebook än om en viss telefonmodell.