1. Swedroids testpiloter har börjat utvärdera Huawei P40 Pro. Läs första intrycken här samt se de första bilderna i fototråden.
    Stäng notis
  2. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Får inte "OK Google" o lira. Vad gör jag för fel?

Diskussion i 'P20-serien' startad av daspunner, 23 jan 2020.

1. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Tja!

Frågeställningen är som rubriken lyder. För att kunna använda rösten med assistenten behöver jag hålla inne hemknappen i två sekunder först o sedan prata. Nån som har fått det o fungera?

/David

2. daspunner

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Om inte "Voice match" hittar några enheter och min inte telefon är listad borde det ju uppstå ett problem om man vill ha igång "OK Google", eller hur?

Inte för att det riktigt hör hit men under menyn "Voice match" finns ju "Face match" som jag också provat o trycka på och den gör samma sökning efter enheter men hittar inget då heller.

Eftersom jag aldrig använt "OK Google" innan så vet jag ju inte riktigt hur det skall se ut när det väl fungerar men jag antar där borde jag börja, med att den inte hittar några enheter?

Last edited: 23 jan 2020
  3. peppo

peppo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har du svenska som primärt språk? Tyvärr så fungerar inte röståtkomst med svenska som systemspråk än

4. daspunner

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Ja men då så! Då har vi löst den delen iaf.

Det här med att den inte hittar några enheter i sökningen på "Voice/Face match"? Nåt humm om det?

5. peppo

peppo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Inte helt klar över vad exakt det betyder. Har en vag tanke om att det syns typ Google Home, eller andra enheter som kan styras med rösten

6. daspunner

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Där skall väl samtliga android-enheter anslutna till ditt Wifi listas antar jag.

Jag ställer mej undrande till att "OK Google"-aktivering på svenska inte skulle fungera. Vad baserar du det påståendet på? Hittade nämligen följande supporttråd från Google själva (skriven på svenska).

”Ok Google” fungerar inte - Android - Google Assistent Hjälp

7. daspunner

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

8. daspunner

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Är det nån annan som har "OK Google" fungerande?

9. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    441
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel XL
    Google aktiverar funktionen lite då och då och tar bort den lika snabbt. Det finns en lång tråd här på forumet om assistenten på svenska. Kanske är det voice match för svenska som strular. Man vill väl inte att vem som helst ska kunna använda ens assistent utan att väcka telefonen. Eller också är det av samma anledning som att de inte säljer mycket av sin hårdvara här, nånting som bara Google själva känner till eller ens de