Får inte tag i telefonnummer

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av fabianengstrom, 12 nov 2021.

Taggar:
  1. fabianengstrom

    fabianengstrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan, jag har lite problem som jag inte tror att jag kan lösa så mitt sista försök kommer här som fråga till alla er.

    2019 köpte jag ett kontantkort av halebop för att kunna ha på Steam Guard, en autientiserare för er som inte vet vad Steam Guard är.
    Anledning till varför jag köpte ett nytt nummer utöver det jag redan har hos telia så är det för att jag har mitt egna nummer på ett annat Steamkonto.
    Till saken:
    Jag köpte nyligen en ny telefon och när jag skulle återställa och sälja den gamla telefonen så sparade jag inga uppgifter från Steam (som telefonnumret), Utan jag återställde bara och tänkte att allt är ju iprincip kvar på den nya telefonen. Men, nu när jag skulle logga in på Steam på datorn så ber dom om en kod som skickas till min Steam Guard, den koden skickas till min Steamapp i telefonen för att kunna verifiera att det är jag som loggar in. Men i.o.m att jag återställde den gamla så finns inte Steam kvar där och i den nya telefonen måste jag logga in igen och då krävs det en kod igen som då skickas till den gamla Steam Guarden.

    Jag vet inte om jag har kvar eller om jag slängt kontantkortet samt breven som följde med så att jag kan inte se telefonnumret där. (man behöver bara ha ett telefonnummer anslutet till kontot och få en verifieringskod därefter behöver man bara appen, därav har jag slängt eller slarvat bort kontantkortet).

    Jag har varit i kontakt med halebop och Steam, halebop säger att eftersom jag inte fyllt på kontantkortet på länge så har det tagits bort från mitt kontantkort och nu är det någon med ett abonnemang hos halebop som har det numret och då kan dom inte gå ut med telefonnumret eftersom jag inte äger det längre.
    Steam säger att dem vill ha telefonnumret, den första mailen på kontot samt lite andra småsaker, och där uppstår problemet att jag inte kommer ihåg vilket telefonnummer jag hade, jag kommer inte ihåg första mailen då den troligtvis inte ens existerar längre, och jag har även inte kvar återställningskoden då den måste ha raderats eller något. Jag brukar alltid ta en skärmdump på återställningskoderna så att jag har kvar dem. men inte i detta fall tydligen.
    +4670******43 är telefonnumret, stjärnorna är det jag inte vet eller kommer ihåg.
    Någon som vet det minsta lilla jag kan göra?
    Minsta lilla hjälp uppskattas.