Problem: Fd, iPhone4s ägare behöver hjälp med SII!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Crille_B, 11 maj 2012.

1. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Nej Rocket dialer är en Dialer, ett telefonprogram. En rom är en dist. eller en distribution av ett helt operativsystem, dvs du installerar om hela telefonen med annan mjukvara.

I maildroid, provat trycka på menyknappen? Borde se olika alternativ om konton tex.

2. Crille_B

Crille_B Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för era svar! Låter ju bra att det går att konfigurerar det mesta, sånt gillar vi, även fast det låter som att jag har tummen mitt i handen just nu så brukar jag hålla på med en del pill. Har dock aldrig haft problem som jag har nu, tycker inget går vägen :-)

Har självklart prövat att trycka på menyknappen men inget händer. Har avinstallerat programmet och testa igen men icket. Jag kommer inget vart i Maildroid programmet...

Finns det någon rom där ute som är ett "självklart" val / populärast / mest nerladdade
    eller hur man nu vill se det? Eller är det rätt blandat?

Vart kan jag hitta olika rom?

/Crille

3. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
  4. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Efter man har lyckats roota telefonen börjar man på XDA när man letar efter romar.

D4 Rom (numera PARANOIDANDROID), HyDrOG3N, FOXHOUND, omega ....är väl de mest omtalade men smaken är som baken, man får prova allihopa som ser intressanta ut. Jag fastnade för Resurrection Remix samt en överklockad kernel (Dorimanx 2) tillsvidare när PARANOIDANDROID blivit mer stabil med sitt UI.
    Kernel är en kärna som kan flashas i efter romen, inte alls nödvändigt utan för att ha lite mer kul eller förbättra telefonen med tex. batteritid etc.
    Men först börjar man med att roota telefonen... läs klistrad root guide här på forumet.
    Det här sker på egen risk, all garanti hävs när du rootar telefonen

Last edited: 12 maj 2012
    Crille_B gillar detta.
  5. Crille_B

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mycket bra svar och förklaring! Är helt lost när det gäller android märker jag nu. Inte alls vad jag hade förväntat mig och det verkar gå att göra en HEL del roliga saker. Det största problemet som jag ser det är att jag har nog lite tid att pilla, och nu när jag hittade allt detta så kommer jag pilla ännu mer :-D Har suttit med telefonen flera timmar och gjort/ändrat inställningar, ska först få allt att lira hyffsat sen ska jag börja kika ang.dessa roms. Det är mycket nytt, det kan jag helt klart säga.

Men ang. mailen.. Ska jag pröva kontakta Maildroid ??
    För vad jag än trycker på så kommer jag ingen vart.... Laddade hem AD (gratis) versionen först. Men den avinstallerade jag. Kan det ha något med detta att göra???

/Crille

6. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

AD?
    Maildroid, ja prova ...det är ju gratis.

7. Crille_B

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Strunta i AD, skrev fel. Hittade buggen. Man måste vicka på telefonen så det blir "widescreen" då går det att klicka vidare för att skriva in mailadresser osv :-)

Itunes buggade som sa*tan, fick inte över mina kontakter. Varken till gmail eller till windows contacts. Laddade hem en app som gjorde kontakterna till CSV filer som jag sedan laddade upp på gmail kontot som jag reggade. SÅ ÄNTLIGEN har jag alla kontakter :-)

Tack för all hjälp hittils!

/Crille

8. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har hotmail och använder vanliga mailappen. Tryck meny (till vänster om hemknappen) och kolla igenom listan. Mappar. Viola! (telefonen uppdaterad till ics, minns ej hur det var innan)

9. Crille_B

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

huheeje, jag hittade det som jag skrev längre upp, men jag hade velat ha en app som man inte behöver gå igenom menyknappen för att komma till mapparna. Hade velat ha alla mappar direkt när man går in i mappen. Så fort jag öppnar appen vill jag välja mellan min inkorg, utkorg, papperskorg, och mina mappar. Så som det ser ut när man loggar in på hotmail.com helt enkelt.

Känns lite surt faktiskt, är det bara jag som är bombad eller vill inte alla ha så hära???
    Maildroid pro har inte heller den funktionen. Inte K9 mail heller, inte "hotmail" appen heller.

Ursäkta mig men jag blir otrolig less, känns som att jag inte ska behöva "göra om" hela telefonen för att få en så simpel sak som mapparna synliga direkt i appen. mBox mail till iphone var RUGGIGT bra i jämförelse. Det är så pass viktigt för mig så jag skulle kunna byta tillbaka till iPhonen om jag inte hittar någon app som fyller upp mina krav, tyvärr!

Någon som har några fler "mail" tips? (Förmodligen måste jag skaffa en annan app)

10. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

Lade in ett imap konto i den vanliga mejl appen (heter just e-mail) för att testa om det fungerar
    I den fungerar det enkelt att byta mapp.

Högst upp till vänster har du din nuvarande mapp (inbox som standard tyvärr)
    klicka på namnet så dyker det upp en lista med dina senaste använda mappar, annars så finns det en knapp för att visa alla mappar.

11. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

12. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jag tänkte på ett tips så att du kanske får lite tankar och så om du vill börja pilla.

Att byta rom etc. kan vara skitkul om du märker att andra har saker du vill ha, olika färg på statusbar etc. Men innan du börjar med att pyssla med rom så tycker jag att du kan kolla olika launchers. Det är ett program som byter utseende och lägger till funktioner på hemskärmen och i din appdrawer. Då slipper du roota din lur, lägga in massa roms etc. Jag brukar se det som ett mellansteg mellan att roota och att köra original. Du kan ändra utseende och funktioner helt på din telefon och få den där känslan att den är "ny" väldigt länge.

Några klassiska är ADWLauncher, Go launcher och Launcher pro. Sen har det kommit lite nya med ett UI som påminner mer om vanilla ICS, som körs på galaxy nexus, det är Nova launcher och Apex-launcher.

Vill du dessutom ha lite tips på hur du ändrar/kan göra med din lur så kika i "Hur ser din hemskärm ut" så kan man få mycket roliga tips

13. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    haha... skön start på ett inlägg :P

14. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Launcher Pro kan man väl nästan utslutad då den inte uppdaterats på ett år, dvs. innan ICS, så den fungerade inte så jättebra! ^^

Jag kör med GO Launcher, funkar finfint! :P

15. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    anser att Apex Pro är den vassaste launchern för tillfället... (Har go,Apex,Nova och ssL, installerade och hoppar omkring i olika teman och utseenden..blir lite roligare så :)

..så HomeSwitcher är ett måste i min apparsenal..

Last edited: 13 maj 2012