Är det flera som upplever "hackigt" ljud i samtal rätt randomly?
Jag kontaktade Fello för detta, de påstod att nån felanmälan hade lagts för sånt problem om man ringer mellan Telia och
Tele2 kunder. Man ska be motparten slå av VoLTE men jag berättade för Fello att jag inte kan be till exempel nån som ringer från ett visst företag eller firma att göra så bara för att testa.
Fello vill ha minst 5 samtal med telefonnummer + klockslag som är max 5 dagar gammal och att be motparten slå av VoLTE vilket jag tycker är bara tramsigt då jag inte kan be motparten göra såna grejer, många av de är inte teknisk kunniga eller ens intresserade av sånt trams.
Pratade med Fello igen och de påstår att IT avdelningen vill ha ovan nämnd info för att kunna skapa en felanmälan. De vet inte heller om den tidigare felanmälan om hackigt ljud när man ringer mellan Telia och
Tele2 är fortfarande aktiv eller inte.
Hittills har jag kunnat lokalisera två samtal med hackigt ljud från Comviq nummer och det andra från Tele2 Business nummer. Men grejen att jag inte ringer ofta o inte heller får samtal i så kort tid till mitt privata nummer så jag har svårt att leva upp till Fello krav.
Click to expand...