Spännande att Telia tog över Fello. Finns nog antagligen flera olika anledningar, men en lär ju vara att man vill ha färre konkurrenter och att man vill kunna konkurrera och nå nya kunder.
Halebop har väl aldrig riktigt kunnat konkurrera mot, exempelvis,
Hallon och Vimla. Men nu har man ju ett varumärke som kommer kunna göra detta.
Kan nog se mig att man placerar Fello i segmentet lågpris.
Halebop i premium lågpris och Telia som premium.
Förändringar som jag tror kommer ske inom inte alltför lång tid:
• VoLTE/VoWiFi
• Ingen mer telefonsupport
• Mer reklam för Fello
• Små justeringar i prisplanerna
Jag tror att Telia kommer behålla Fello som ett eget varumärke, annars hade man bara kunnat köra igång aggressivare kampanjer och mer prispressade abonnemang genom Halebop. I längden kanske man gör saker för att skilja Telia, Halebop och Fello ännu mer från varandra.
Click to expand...