Jag har aldrig haft problem med täckningen där jag bor i centrala Stockholm. Jag har haft problem med täckningen på två ställen, mitt landställe och på mitt arbete.
På mitt landställe hade jag helt bedrövlig täckning med både Fello och Vimla tidigare, kanske kunde få uppåt 3mbit med båda operatörerna. Men Telia har gjort rejäla förbättringar i hela området för något år sedan, nu har jag helt fantastisk täckning i nästan hela området. Tidigare var nätet rejält överbelastat och nästan oanvändbart.
När jag bytte från Vimla till Fello så var mitt största klagomål mot Fello täckningen på mitt arbete. Med Vimla hade jag åtminstone täckning överallt på arbetet, med Fello saknades täckning på massa ställen så samtal kunde brytas etc. Men det är samma sak där, nu har både Telia och
Telenor gjort stora förbättringar vad det gäller mobiltäckningen på mitt arbete, så nu får jag 100mbit överallt.
Mitt tips till alla som har problem med täckningen någonstans är att använda "Lämna synpunkt"-funktionen i Telias täckningskarta, det verkar ha funkat för min del. Men jag kanske bara har haft flyt som gjorde mina klagomål i samband med den massiva 5G-utbyggnaden. Nu har jag faktiskt inget klagomål på täckningen där jag brukar röra mig till vardags.
Click to expand...