Testad Härnösand där kommer jag upp i 112-120mbit vid full täckning på IT-Avdelningen på kommunen, och var i Sundsvall det började mätningen på 350mbit men gick ner till 104 mbit något centrala båda ställerna, så skulle tipsa på att den är capat till runt 100, kanske går lite över, men är man hemma så kommer man oftast bara upp till 56mbit, men det är ändå bättre än 4G som man bara kom upp till oftast 12 mbit på hemma adressen.
Men jag har ställt frågan direkt till Fello för ett mer bestämt läge, eller om det är bara under test fasen kanske öka hastigheten senare, kollade med en annan snubbe som har
Halebop oftast kom den personen 1-2 mbit under min mätning på Fello, och hade runt 4ms lägre på fello än hos
Halebop.
Så när jag och han gjorde mätningar på olika platser runt Härnösand, Sundsvall telefon bredvid varandra båda med Pixel 8 P Pro, så är Fello bättre mätning än
Halebop när båda telefonerna ligger bredvid varandra men det var minimala skillnader.
Ska vänta tills man kommer till hemtrakterna i Umeå för göra mätningar där när man åker besöker föräldrarna.
Stämmer fint Trippelsurfarna fick 5G igår men SMS kom imorse och under hela dagen. Även bekräftad av Fello.
Visa bifogad bild 174878
Click to expand...