Hejhejhallå vänner!
Skaffade ett konto här idag, då jag idag beställde Fello. Inte mycket billigare än mitt nuvarande (har som student lyckats förhandla till mig 145 kr/mån för 40 GB via
Comviq), men jag kommer snart att vara färdigstuderad och då tänkte jag att det var smart att knipa Fellos 3*surf nu när man har chansen. Jag har mailat dem för att fråga vad som sker med 3*surf när jag slutar studera och övergår till vanligt abonnemang. Får jag inte svaret jag vill ha nyttjar jag nog ångerrätten...
MEN! Läste här att vissa haft problem med 2FA och sms från företag. Dock bara sett några enstaka inlägg angående detta, och tänker att denna tråd (och andra forum) borde vara överöst med ilska om problemet drabbade många. Har därför på känn att det var tillfälligt, alternativt att det bara drabbar vissa och enstaka företag.
Är problemet utbrett är det fan en dealbreaker för mig. Någon gång har jag fått vänta kanske en kvart på ett bekräftelsesms hos
Comviq, och har sällan blivit så frustrerad. Använder 2FA via sms för t. ex. inloggning på nya enheter för många tjänster jag nyttjar (mail, steam med mera) och även för min bank vid köp ibland.
Hör gärna lite kommentarer med era erfarenheter! Fungerar 2FA/sms från företag för er? Hos vilka?
Har ni problem? Hos vilka och när?
Click to expand...