Fick tillbaka telefon av Anovo nordic med repor

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Jaxione, 4 maj 2011.

1. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Men vad fan då kan man ju få en telefon som gått längre och är äldre än den man köpt. Detta skall jag luska i lite om det är lagligt. Inte fan byter dom ut en bil mot en annan om du lämnar in den på lagning.

2. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Det är lagligt, inom vissa gränser, reglerna säger att de har en viss tid på sig att försöka åtgärda fel som uppstått eller om det ej är möjligt ersätta produkten med en likvärdig i största möjliga mån som fungerar felfritt, generellt brukar de flesta återförsäljare ge ett nytt ex till kunden och sedan ta resten med sin leverantör eller bara äta upp förlusten men de kan ge dig ett annat använd ex. Du är dock inte helt försvarslös, om du t.ex. innan du lämnar in fotar mobilen och den är snygg men du får tillbaks en trasig kan du hävda att du inte fått en produkt som är av samma estetiska nivå som den du skickade in, samma om den du får tillbaks inte fungerar som den ska, i det läget brukar de flesta lägga sig för det är billigare att bara ge dig en ny än att bråka.
    Men klart de finns de butiker m.m. som är jävliga, då är det bara vända sig till konsumentverket eller så, annars funkar det även bra att be någon annan ringa och säga att den är ditt ombud, dock inte säga advokat eller så (om den inte är det ofc) då det är skyddad titel men det ger de vibbarna iaf ^^ det brukar fungera väldigt väl för det är oftast små kedjor som agerar som svin har jag märkt, större äter hellre förlusten än bråkar med sina kunder.

3. Sveos

Sveos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Inte om det är en HTC. Då skickar de också telefonen till Anovo.