Fråga: Finns det CM13 med google apps inlagd?

Diskussion i 'OnePlus 3 - ROM-filer och utveckling' startad av Lehto, 20 okt 2016.

  1. Lehto

    Lehto Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hejsan.

    Har nu bytt ut min 1+1 med Cyanogen OS till 1+3 men känner verkligen att jag vill köra vidare med Cyanogen då jag gillar deras "tangentbord", "program meny" & galleri. Har lagt in TWRP och installerat CM13 då upptäckte jag att inga google apps följde med å hittade info att man måste ladda in det själv, sagt å gjort installerade om CM13 å la på google apps.
    Enda felet med detta är ju då att telefonen byter ut "allt" till googles grejer.
    T.ex fick jag googles "tangentbord" vilket jag inte gillar, samt att jag fick en riktigt ful och osmidig "program meny" som jag heller inte gillar.

    Så min frågeställning är finns det verkligen inte någon "image" av CM13 med google apparna färdig inlagda?
    Eller hur kan jag komma runt detta problemet? Eller finns det nå options jag kan göra när jag lägger in google apparna så dem inte tar över befintliga saker?

    Mvh
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 207
    Mottagna gillanden:
    17 689
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, om du väljer Aroma version när du går in på opengapps.org så får du välja vad för Google appar som ska installeras. Dock så behöver du installera de direkt efter att du installerat CM romen
     
  3. Lehto

    Lehto Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack för infon det funkade prima! Lite svårt å veta allt man behöver bara, och vilket som är "bullshit" men några trial and error så lär det lösa sig ;)
     
    jnsson gillar detta.