Finns det en kalenderwidget som är bra?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Rundcirkel, 17 aug 2009.

1. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Pinsamt nog får jag kanske ev. ta tillbaka det lite ang. calwidget. Den hade ju precis uppdaterats och nu har för det första massor med storlekar och för det andra verkar den iaf initialt fungera lite bättre. Ska prova den igen.

2. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Jag har mailat lite med utvecklaren (började med bug-rapporter ;-) och han verkar riktigt committed till detta. Han har ju ytterligare en applikation också som också är bra, "Profiles" - som är lite mer mogen.

Jag har hittat en bug i nuvarande releasen (förutom begränsningen med att återkommande möten inte stöds) och det är att om kalendern wrappar vecka så blir det "TOMORROW" om åtta dagar igen...

3. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag testade att köra in den för nån vecka sen, men tyckte det var lite för tidigt än för att använda. Jag skulle vilja ha transparent bakgrund iaf till den kalenderwidget jag vill använda. annars är 4x2 formatet bra.

4. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Han jobbar på och löser buggar och introducerar features på löpande band, transparens är på G.

Senaste releasen var idag då han bland annat fixat mina bug-rapporter (tänkte lägga en till idag, men upptäckte att han redan har den på sin ToDo-lista).

För min del så är det viktigare att få en överblick än att allt fungerar perfekt, så denna widget är bättre än alla andra alternativ jag testat!

5. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har provat att lägga till den efter att market har sagt att den har uppdaterats... Det verkar dock som att den inte visar mer än nästa kalenderinlägg ändå. Nu är inte min kalender så välfylld och har väl max 1-2 inlägg per dag ungefär, så det kan ju vara att den bara visar den dagen där nästa möten finns, men det är ju fel isf..

Eventuellt så hoppar den över återkommande poster...

6. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

CalWidget är nu ytterligare uppdaterad, med bla transparens i bakgrunden. Nu finns det bara två funktionella saker kvar att åtgärda:
    - stöd för återkommande möten
    - "snyggare" hantering av flerdagsmöten

7. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Och nu stöds återkommande möten, så nu är den fullt användbar. Läs mer på:
    - http://android.eggenstein.net/
    där även QR-koden finns...

Nu är denna bättre än Pure Calendar Widget och dessutom gratis.

Det enda fundamentala som saknas just nu är att flerdagsmöten bara visas med första dagens datum (men fortsätter att visas till dess att sista dagen passerats). Personligen har jag önskat av utvecklaren (han är duktig på att svara på mail) att flerdagsmötena bara skall visas en gång i början, men att man vill veta slutdatum (vilket inte visas just nu). Jämför med Pure Calendar Widget där eventen visas varje dag, men det tar ju onödig plats för alla flerdagsevent som är längre än två dagar...

8. sandos

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Perfekt! Han fixade tom en request jag hade, att filtrera events utan titel. Hade nämligen 2st recurring events som var 13.30-13.30 och "null" som titel. De syns inte i något annat interface är just CalWidget. Men nu är de borta, plus att vi fick transparens!

9. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Yes, nu pryds min home screen av CalWidget. Börjar te sig riktigt bra, och har iom stödet för transparens och recurring events gått om standard widgeten med hästlängder. :)

10. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Köpte purecalendar för ett tag sedan, läste att calwidget kommit ifatt. Men jag saknar lite funktioner i calwidget innan jag börjar använda den.
    Man kan inte välja vilka kalendrar man vill se i widgeten, det går inte att färgmarkera olika kalendrar. Datumet som visas är inte "snyggt". Man kan inte se vilken vecka det är.

Givetvis kan jag ha missat nåt i Calwidget då jag bara snabbkollade. Men nu har han som utvecklar CalWidget lite att arbeta på ;) Gratis är gott!

11. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Pure Calendar är helt utomordentlig och är värd att köpa!

12. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kan inte säga så mycket annat än att jag tycker CalWidget funkar bra. Kanske lite fler config-alternativ för att den skulle vara fulländad. Färgschemat passar inte riktigt bra in med min bakgrundsbild t.ex.

Är det nån som vet hur ofta den och hur den synkar mot kalendern? Jag har fått känslan av att den drar en del batterier den här widgeten.

13. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Den synkar var 57:e sekund. Hade också en uppfattning om att den drog en hel del batteri, men det försvann efter att jag bootat om telefonen så... :-/

14. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Haha, var 57:e sekund det var ju en halvudda siffra faktiskt! ;)

Vet du om den synkar direkt mot nätet eller mot den "cachade" kalendern?

15. sandos

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Oj, var 57e sekund var ju rätt ofta måste jag säga. :)

Eg. borde alla sådana här apps "samarbeta" och på sätt väcka cpu/nätverk vid samma tillfälle. Är nog effektivare.

16. Undrande

Undrande Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag laddade ner Pure Calendar och den är vad jag har letat efter, förutom en sak: finns det verkligen inte någon möjlighet att scrolla fram en ny vecka direkt i widgeten? Jag ser bara den aktuella veckan och ingen möjlighet till att scrolla utan att "gå in i" Hero-kalendern.

17. Alerion

Alerion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab (1:a gen)
    ROM:
    Cyanogenmod
    Jag får instämma angående Pure Calendar Widget, köpte den efter att ha läst denna tråd - den var precis vad jag behövde. Väl värd 15 kr.

18. Henx

Henx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

visar någon av ovanstående kalendrar veckonummer?

19. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

ja pure calender gör det. dessutom ligger inte pure calendera och uppdateras var 57'e sek utan när något ändras i kalendern så uppdateras den automagiskt

20. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

vet inte om jag missuppfattat något. men i purecalendar, finns det ingen lista där?
    vill ha som i calwidget, men att man ska kunna klicka på den för att komma till event eller kalendern. så jag köpte purecalendar, men där är ju bara en ful kalender som man får klicka på för att se event. Inte alls vad jag vill ha. Hur göra?