Finns det någon bätter telefon än Galaxy S2 som är på g?ång?

Diskussion i 'Allmänt' startad av burton666, 3 jun 2011.

1. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej, Jag sitter idag på en Galaxy S och var helt såld på Motorola Atrix:en tills att jag började inse dess brister och kände att jag skulle vänta istället.

Sedan höll jag på att köpa en Galaxy S2 då den verkar vara en av dom bästa telefonerna idag. Men jag tycker dock att den har en lite för stor skärm och för låg upplösning. Det verkar också som om den har lite tveksam batteritid som dom flesta android mobiler.

Men nu är frågan som jag vill ha svar på om det är något nytt "monster" på väg? Som även har bättre specar än S2:an.

Jag vet att det kommer nya/bättre mobiler hela tiden. Men är det någon speciell som sticker ut just nu som är på gång?

(Damn, stavfel i rubriken!)

2. jebediah

jebediah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

HTC Sensation är på G fast då samma storlek på skärmen som en SGS2. Jag gillar inte heller så pass stor skärm då ~3.7 duger mer än väl. Men vill man köra med dual-core som kommer bli allt mer populärt så är det LG P990 Optimus 2X som har minst skärm hittills.

3. Goldstar

Goldstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

HTC sensation är ju på väg ut, dess enda fördel är väl den högre upplösningen 540*960 pixlar. I det mesta annars verkar sgs2 vara aningen bättre

4. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Vad vill du ha en mobil till? Det är alltid något tuffare på väg.

5. FortuN

FortuN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Kan de aldrig bara göra en mobil med hyffsat UI, Bra kamera! Android och snygg, får inte glömma bra speccs också ;)

6. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Vad jag förstått Har HTC Sensation låst bootloader om det har betydelse för dig.

Man kan spekulera i att de kommer att låsa upp den i enlighet med deras nya policy, dvs att åter igen släppa telefoner med olåst bootloader men det är väl inget annat än spekulationer och inget som HTC varken bekräftat eller dementerat - än

7. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

htc har bekräftat det. https://swedroid.se/htc-lyssnar-pa-kunder-kommer-inte-langre-lasa-bootloaders/

8. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Bättre, specsmässigt nej men du ska väll främst kolla efter vad det är du vill ha ut av telefonen. Själv äger jag en play och skulle inte köpa en Galaxy S2 före för att den saknar fysiska spelkontroller. Sämre spect men den bättre telefonen för mig.
    Som sagt är det sensation som ser mest lik ut för tillfället.
    Ju mer "monster" telefonen är desto sämre batteritid i regel så du kommer nog att få det svårt att hitta den perfekta telefonen tyvärr.
    Lycka till iaf, känns som att man inte kan gå fel med android

9. TMO_KOTOR

TMO_KOTOR Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nästa generations "monster" lär antagligen komma i samband med Ice Cream Sandwich och Tegra 3 eller liknande SoC. Köper man en Galaxy SII är man därför rätt säker fram till jul spec-mässigt om man vill ha det värsta.

10. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Eller så blir folk avtända på siffror och börjar förstå att det är helheten som räknas fram tills dess. Jag är dock mycket pesimistisk...

11. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

nämen :neutral: snackar du inte om SGS II ? ;)

12. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
  13. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Kör SGS jag också, men jag tänkte vänta på 4G (LTE) innan det blir ny lur. Har jämfört SII med SI och kan säga att det endast skiljer nån millimeter i höjd, annars är det ingen större skillnad. Men jag skulle föredra en fyratums skärm i ett tightare chassi, gärna lite mer satsning på ytfinish även om jag gillar att den är lätt.

Skulle jag köpa en mobil idag tar jag hellre SII än Sensation! Bättre på allt utom skärpan som skiljer en aning...

14. FortuN

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Jo det stämmer nog mycket, gärna med en kamera i klass med N8 eller bättre skulle vara gött, och gärna optiskt zoom, fast finns ju knappt någon mobil med det så :P Blir nog köp av en SGS II på Tisdag. Det som säger emot att ha en är ju batteritiden man hört är så dålig.

15. wannebe

wannebe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Batteritiden på min sgs2 från 3 är otroligt bra... efter normalt användade med sms några samtal och surfning nån timme via 3g nätet kör även en rss läsarwidget och snowstorm o facebook och mail som uppdaterar en gång i halvtimmen så klara jag mig lätt ett dygn, brukar ha 50 % kvar efter 17 timmar utan laddning. Men har oxå hört om konstig batteritid på sgs2 men sen vet jag inte om min är den avikande eller om dom andra har nått fel.

Men jag är väldigt nöjd med min iaf och hoppas du blir det med din oxå. Det ÄR en otroligt telefon med ett flyt jag aldrig upplevt innan..

16. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det finns en bugg i 2.3.3 som vissa råkar ut för och som då sänker batteritiden ganska rejält. Det är inget som gäller speciellt för SGS2 utan även många andra telefoner med 2.3.3.

17. FortuN

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Låter ju bra. Ska ev köpa mobilen på Tisdag. Hur gjorde du med batteriet och det i början? Låt du ladda upp utan användning eller? Kan man få sin "Hotmail/Live" via mobilen utan att betala?

18. wannebe

wannebe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nja jag stoppade i laddaren och väntade några minuter kanske.. sen kunde jag inte låta bli mobilen så jag började lilla och fixade min appar (hade en sgs innan)... Har inte provat själv men i appen Chat finns msn med i konton man kan lägga till... annars finns det ju en massa gratis appar som fixar det... har själv nästan slutat med msn och kör gtalk istället ...