Finns det någon O2X som fungerar felfritt? (omstart, hängningar)

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av w00t, 1 maj 2011.

1. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Ninetwozero, var det en freeze?

2. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Nej, gårdagens krashlandning var faktiskt inte en freeze, utan snarare att den lyckades förstöra Android-OS:et på egen hand i standby. Riktigt intressant!

3. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har någon annan problem med att batteriet i statusbaren och när man år in under inställningar>status visar fel?
    Som jag skrev tidigare så hade jag 69% kvar av batteriet igår, så bara dog den utan varning och gick inte att starta, detta var för att batteriet var helt slut. Men visade ändå alltså 69%, som om den hade fastnat där.

Nyss hände ungefär detta igen. Efter att mobilen varit på ca 12 timmar idag efter full laddning över natten så tyckte jag att 80% kvar var riktigt, riktigt bra. Men detta stämde alltså inte.
    Jag skulle starta wifi för en stund sedan men det stod bara "fel" och inget hjälpte så jag startade om telefonen och helt plötsligt visade batteriet ca 25%.
    Alltså hade den fastnat på 80% när den egentligen var på 25%, vad kan orsaka att den visar fel tror ni?

4. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Du är inte ensam om det, igår varnade min vid 15% (bra) att batteriet var på väg att ta slut, två minuter senare så tyckte den att det var 1% kvar och stängde av sig själv, bra och dåligt, avstängning är bra men 15&->1% på 2 minuter när den var nersläckt?
    Sen började jag ladda och då visade den 15% igen.

5. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ett nytt problem dök precis upp. Jag startade wifi men efter 15 sekunder stod det fortfarande "aktiverar" så jag stängde av skärmen sålänge.
    Efter det gick den inte att starta. Jag trodde batteriet var slut (Hade dock 40% kvar bara 2 minuter tidigare) men testade då att ringa till den för att jag har läst att det funkade för någon här.
    Telefonen börjar vibrera men skärmen är fortfarande släckt.
    Antar att ta ut batteriet är ända lösningen här då jag inte kan stänga av den eller göra någonting annat.
    Har det hänt för någon annan?