Finns det någon som intresserar av att skapa ett partnerskap med en systemutvecklare?

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av Programmerare, 5 maj 2019.

  1. Programmerare

    Programmerare Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag är en systemutvecklare, som vill driva ett eget, men det känns att jag saknar erfernheter av ekonomiska grejer, som skatt, moms, osv.. också jag vet inte vad marknaden behöver. Så jag undrar om det finns någon som har kunskaper inom företagledning och marknadsföring och har idear gällande vad marknaden behöver, och vill skapa ett partnerskap med mig?

    Jag tänker om att bygga en eller flera webbapplikationer eller automatiserade program som behövs av marknaden. Finns det någon som har erfarenheter på marknadsföring och vet vad marknaden saknar?

    Vad är era tankar om detta?
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Nog bättre att du är fortsatt anställd om du har ett jobb.
     
  3. Programmerare

    Programmerare Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    varför då? Jag vet inte vad marknaden behöver, medan min eventuell partner ska veta! jag är programmerare och min partner kan vara marknadsförare. :)
     
  4. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Du vet ingenting om ekonomi eller vad marknaden vill ha. Hur ser ditt CV ut?
     
  5. Programmerare

    Programmerare Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja, och för den anledning, letar jag efter en partner som kompleterar vad jag saknar. Jag är inte ekonom eller marknadsförare. Mitt CV är fullt av tekniska kompetenser.
     
  6. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Då lär det gå galant, lycka till! :)
     
  7. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Det är ju ett plus om man vill överleva på eget att man tar fram produkter som marknaden efterfrågar :P det är ju bara sådan som generar cash, och bästa sättet är möten med folk lyssna på vad de har för problem i livet, det är först då man kan veta vad man kan göra för underlätta människor problem i livet och göra deras dagar bättre.

    Väldigt svårt veta vad marknaden behöver om man inte är en bra lyssnare på folk :P Finns det nog många som tycker att det här borde kunna lösas på ett smartare sätt, så är de ju ens uppgift och försöka lösa det, och när man har tagit fram en lösning så börja företags andan till försöka pusha ut den till så stor marknad som möjligen.
     
  8. Stefan_N

    Stefan_N Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Se PM
     
  9. Programmerare

    Programmerare Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för de som skickar meddelande. Jag kollar på alla möjligheter för att starta olika partnerskap.