Yes, distansköp lagen. Man får använda den i 14 och lämna tillbaka den i samma skick som den kom typ.
Någon som vet ifall distansköplagen gäller om man beställer på Webhallens hemsida och väljer "hämta och betala i butik" Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk
Väldigt tveksamt, gäller typ hemskickade produkter beställda via nätet och postorder. Däremot har du väl ångerrätt då? Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Svarar på min egen fråga ifall andra undrar; "Ångerrätten gäller enbart för distansavtal. Om du beställer en vara på nätet men hämtar den och betalar den i en lagerbutik eller liknande är det inte ett distansavtal och då har du heller ingen ångerrätt." Källa: http://www.konsumentverket.se/Tema_ehandel/Efter-kop/Angerratt/ Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk
Fast 14 dagars ångerrätt gäller väl endast om man just ångrar sig. Dvs den gäller så länge varan är oanvänd. Precis som öppet köp.
" Det är även bra om du har sparat originalförpackningen och emballaget att skicka tillbaka varan i." Så lyder det hos konsumentverket, vad jag läser ut av det är att du kan ångra dig även ifall du har öppnat förpackningen och slängt den (det står att det är bra om du har sparat den, inte att du måste). Sen förmodar jag att produkten ska vara i nyskick även om det inte står något om det på konsumentverkets hemsida. Nu kan det ju tänkas att inte alla återförsäljare följer denna lag hela vägen ut, men lagen är där för oss konsumenter. Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk
Tjena! Ni som har fått sms - när förbokade ni? Jag förbokade den 9:e och hoppas grymt mycket på att jag får ett sms innan måndag så jag kan hämta plattan i butiken på Hötorget! Edit: Kollade med Inet, det går bra att hämta i butik på måndag om varan är plockad
Restnoterad... Dom har inte fått in den... Pratade nyss med kundtjänst Sent from my Apple iPhone 4S using Tapatalk
Var precis inne på webhallen och de hade inte fått den än och kunde därmed inte skicka idag :'( De kunde heller inte se min plats vilket är konstigt då andra fått sin plats i kön.