Firmware IH8

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av bernard, 9 sept 2009.

1. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

3. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fungerar för mig på windows 7 (magic dock) kör du 64bitars o pekar på amd64 isf?

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 226
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Aj! Hur gick det Eklund?

5. eklund

eklund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

telefonen hängde sig på 0 % och verkar inte ha börjat flasha in något. så den funkar som den ska och jag ska försöka igen när jag fått upp batteriet över 50 %.

jag har ju misshandlat min telefon en hel del med trasiga nandroid restores och annat pill. så det flyter nog inte lika fint på min. hoppas på att denna uppdatering ska jämna ut alla fel som infört i min recovery och img. vi får se

6. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm jag är tämligen övertygad att jag kört det på min jobblaptop.. win7 64bit och sedan kör jag det på min Vista 64.

7. eklund

eklund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

så. då har jag också nyaste IH8. krävdes lite "emergency update" från nps.. hoppas att telefonen beter sig som den ska nu...

8. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Måste bara berätta att min batterisymbol fortfarande är helt grön. Syns ingen minskning än sedan kl nio i morse. Normalt sett brukar min dö så här dags, helt sjukt bra: -). Jag har använt den en hel del, kanske inte riktigt som vanligt, men som sagt det verkar vara stor skillnad iaf. Tack Samsung! Kanske är det lite bättre ljud vid samtal också. Det har jag inte sett någon diskussion om tidigare. Du var det betydligt bättre ljud i min gamla w800. Är det nån annan som har varit missnöjd med ljudet? Detta skrivet från den"nya" Galaxyn; -)

9. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Konstigt, står bara windows could not find driver software for your device.(testade att lägga den i både amd64 och x86)
    Kör med windows 7 professional 64bit

10. exze

exze Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som har problem med att få 3G att funka sen IH8 uppdatering??
    kör tele2 och har gjort en odin uppdatering. samt gjort en restore factory default..

11. Fooseb

Fooseb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo faktiskt.. Vaknade nu, för att se telefonen ha en ruta där det står "com.android.phone has stoped working - Force Close" Och detta kom upp varje gång 3g ikonen kom up. Jag startade om telefonen och 3g är väck. Kollar lite i inställningarna och ser att min APN har försvunnit, så jag testade att skriva in den på nytt men APN inställningarna vill den inte spara. De försvinner efter att man tryckt save. Ska testa med en Factory reset. Det har ju funkat för andra som fått 3g problem efter update.

Edit: Ok, det här var skummt.. Efter att inte haft nån APN (den var ju plötsligt borta) så bara för att testa så starta jag om telefonen innan jag gick igång med en reset. Nu är APN inställningarna tillbaka, och det ser ut vara de senaste jag försökte spara. Och jag kommer ut på nätet. Ska se hur den håller sig. Börjar den jiddra igen så får den en reset.

Last edited: 10 sept 2009
  12. drauks

drauks Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Nvidia Shield Pro Android TV
    Pixel Buds Pro
    Pixel Watch
    Hade samma problem, omstart hjälpte inte för mig. Blev en factory reset och nu funkar allt fint.

13. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Låter ju helt underbart om dom har lyckats trycka upp batteritiden. Hoppas att det inte är långt kvar nu innan den kommer till Sverige

14. Marco9000

Marco9000 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en uppdatering angående min uppgradering.
    Allt fungerade bra första timmen enligt min tidigare post.

Efter det gjorde jag en factory reset och sedan funkade det bra ända tills jag började installera applikationer från market.
    Jag lyckades fixa det genom att byta från svenskt språk till engelskt och sedan fungerade det bra att tanka ner grejjer från market.
    Det som är intressant och mycket irriterande är att jag inte längre hittar spotify på market. :(
    Hittar den iofs inte heller när jag kollar på t.ex. cyrket så det kanske inte är min telefon som strular?

15. Fooseb

Fooseb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hmmm. jag kan se den på market, och jag har också uppdaterat till IH8. Den finns till o med som Featured APP.. (Jag har min lur satt som English UK)

16. geezen

geezen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Om du fortfarande inte hittar spotify på market kan du installera det direkt från spotifys hemsida på http://www.spotify.com/wp-content/uploads/android/0.3.20/SpotifyAndroid.apk.

17. Marco9000

Marco9000 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag googlade lite och kom fram till svaret som du hade.
    Hittade först ngn annan site som hade "samma" apk men det vågar man ju inte installera så jag tankade ner den från Spotify's hemsida.
    Då insåg jag också ganska snart att min Factory reset inte hade raderat de nertankade låtarna till mina offlinelistor. :)
    Weee!

18. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag gick från IFF till H8 och har samma problem. Kör tele2 mobilt bredband. Har inte fått några felmeddelanden men heller aldrig någon 3g-ikon. Mina APNs är kvar. Orkar inte göra en reset - tänker hänga kvar ett par dagar i hopp om att någon, finner en bättre lösning.

Edit: Nu satte jag operatör manullt till sweden 3g och nu funkar det bra (bara testat 10 min). Första gången jag försökte välja operatör fick jag ngt felmeddelande om simkortet. Nu är det på auto och den väljer sweden 3g.

19. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag tänkte fortsätta med lite positiva omdömen om uppdateringen. Sedan sist har jag surfat lite och ringt 45min. Ni har själva "vårtan" på batterisymbolen börjat visa sig, om ni fattar ;). Vilken skillnad om detta håller o sig. Inga som helst problem o övrigt. Vet inte om det beror på att min är original?

20. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min jävlas på liknande sätt, men jag är kvar på IFF. Så fort jag startar om telefonen försvinner APN. Måste göra "reset to defult" och skriva in en ny och starta om igen för att det ska funka...Funderar på att testa IH8, men vill vänta lite ifall det dyker upp problem (har inga utom detta just nu).