Grymt med uppdatering! Någon som vet något annat sätt att uppdatera på än via pc studio som inte är så omständigt? Blir att boota i windows och köra denna gång, men vore intressant att veta iaf! Hela denna sida är i världsklass!
jag körde via odin enligt denna sidan (italienska, men ganska lätt ändå.. jag kan inte ett jota italiensk nämligen ) http://forum.hdblog.it/showthread.php?t=4390
Blev factory reset här oxå - alla spelen sket sig efter 5 min. Astro hjälpte till att återställa. Det enda som missades var sms:en, som försvann.
Måste man inte köra windows med den där varianten iaf? Söker efter ett sätt att installera i ubuntu...
30 timmar gick det innan batterivarning. Inga problem alls efter update. Undrar just om de som har haft problem har det för att de har varit rootade, dvs att det är relaterat till att det kolliderar på nåt sätt? Finns det inget sätt att resetta till helt original om man har rootat? Är bara nyfiken.
Min telefon klarade ca 18 timmar med 2G, Google-Sync och Twidroid. Surfade en del (någon timme totalt sett), skrev lite SMS och kollade igenom mailen ett antal gånger. Har inte gjort någon Factory Reset, utan uppdaterade bara.
Då var man uppdaterad... åkte också på felmedelandet och fick fabriksåterställa... hade ju inte gjort någon backup så var ju bara vackert installera om allt igen. tog väl ca 2h... Hoppas uppdateringen var värt besväret.
Vad konstigt att jag hade nästan dubbelt. Kolla mina tidigare inlägg ovan, jag har ju ändå ringt och surfat en hel del. Skillnaden mot innan för mig är att att jag använt switcher för att slå av wlan när jag inte behöver ha den på. Inga andra konstigheter än. Tråkigt för er som har: -(. Som det är nu är jag jättenöjd. Installerade Bar Control, perfekt att lägga in battery info lättillgängligt utan extra app.
18 timmar är fortfarande bättre än förut, men det är klart att det skulle varit trevligt med 30 timmar istället. Körde du med 3G igång? Jag spenderade visserligen 4 timmar i en labb-sal med usel mottagning, kan ha dragit lite extra om telefonen gärna ville få signal.
Jag lyckades komma upp i 17 timmar, vilka var spenderade med WiFi, AutoSync, en hel del surfande och utan att stänga av processer via taskmanagern. Känns som en lyckad uppdate
Efter att jag uppdaterade med Odin så verkar det som NPS gillar telefonen bättre. Får inga "Device not supported" längre. Blev dessutom glatt överraskad av att alla apps/inställningar fanns kvar även efter en odin-uppdatering. Verkar inte ha några problem som tvingar mig köra en factory reset heller. Perfekt!
Jodå, 3G och full sync på, men inte wlan och gps. Min dog efter 7 timmar en gång innan update. Då hade jag nog använt den mer, men ändå! Dålig mottagning äter ju massor med power...
Ska göra nytt test med följande så småningom i så fall: På: 3G, Google-Sync, Twidroid. Av: Bluetooth, WLAN, GPS. Tror inte jag kommer vara på ställen med lika dålig mottagning som i fredags, så borde bli bättre om inte 3G äter allt för mycket jämfört med 2G.
Jag fick ganska precis i hopp 15 timmar, men wlan, gps, bluetooth avstängt men en del surfande och några samtal
Okej, förstår jag detta rätt? Det är en uppdatering till den tyska galaxyn, och den funkar fint verkar det som? Går bra o uppdatera via PC studio?