Jobbigt, testade att installera om med SP2 men det händer samma sak. Kan som sagt komma åt sdkortet nu men skulle ju vilja se den i adb devices också
Trevligt, då är bara frågan om man ska uppdatera direkt eller vänta en dag och se om Samsung drar tillbaka uppdateringen. Sitter och tar backup på min telefon, både SMS Backup och MyBackup Pro, så jag ska vara klar att uppdatera om jag känner att det är dags.
Jag testade att starta upp NPS för att uppdatera, och det fungerade utan problem (jag gick inte vidare när jag fick frågan om jag säkerhetskopierat, eftersom jag inte var klar med det). Jag tror att jag uppdaterar senare idag, när jag är klar med säkerhetskopian och eventuellt ser om någon uppdaterat och inte märkt några större problem. Angående Odin så hittade jag något om det genom att söka lite på Google, så det verkar finnas. Sökte på Galaxy firmware september 25.
Nu håller jag på att uppdatera, rensade ut all data innan, så min Galaxy kommer vara helt ren hoppas jag på. Jag gjorde ingen fabriksåterställning efter IH8, så jag tyckte det var dags nu.
Någon changelog uppe för II5 ännu? Vore intressant att se vad de åtgärdat, var erfar ni själva som flashat förresten? Odin-länk här http://forum.i7500world.com/viewtopic.php?f=9&t=33&start=0
Det jag upplevt är att man nu har färg på ikonerna i "Switchers", samt att jag fick en app som heter "Internet" vilket leder till en O2-sida, så kanske är någon form av branding. Ska skriva om jag kommer på fler saker.
Va är det för fel när detta kommer upp när man väljer Gt i7500 i droplistan. "Det går inte att ansluta till servern. Uppdateringen kan inte fortsätta." Men det verkar som NPS hittar en uppdatering för om man kolla på meddelanden säger den att en uppdatering har hittats! Jag har NPS 1.3.0 IH4...
Jag har uppdaterat II5 i NPS utan några problem. Allt finns kvar. Har också bara hittat nya färger på Switchers samt appen Internet (på tyska). I den finns något som heter xfacebook eller nåt, som funkade bra. Tycker, om det inte är inbillning, att allt "flyter" lite bättre i telefonen.
Det jag märkt är att man inte hittar allt på Market längre, som Spotify, AmbientTime och gFlash. Det var på samma sätt för förra uppdateringen (IH8), men brukar ordnas efter ett tag. Har kvar installationsfilerna, så är åtminstone enkelt att installera ändå.
Jag gjorde heller ingen Factory Reset efter IH8. Inte efter II5 heller. Är det lönt att göra det? Orkar inte om det inte är skillnad...
Det är Google som måste lägga till den versionen av firmwaren i sin "white list" för skyddade apps på market, lite segt men så är det
Det visade sig att jag inte hade kopia på de programmen jag skrev, så får hitta någon alternativ källa till dem sen (trodde att det skulle räcka med MyBackup Pro för att få ner dem, men kan vara något med skydd). Google lägger väl förhoppningsvis till II5 under nästa vecka, men jag kan nog stå ut tills dess. Angående Factory Reset så hoppades jag på lite bättre batteritid efter att jag återställde, men har inte hunnit testa det ännu. Telefonen borde åtminstone vara snabbare för mig nu när jag tog bort 409 SMS från inkorgen. Det är möjligt att uppdateringen även den snabbade på, men vet inte ännu.
uppdaterade precis till II5 för min galaxy har hängt sig en jävla massa det senaste. måste ha ur batteriet ibland upp emot 10 minuter innan det går att starta den. kan ju iofs vara någon app. vi får se