Fråga: Firmware update Note 2 LTE

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av geobjork, 14 apr 2013.

1. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Jag var under intryck av att Dalivk bara kunde slättas i Recovery Mode, kanskje fel!? Jag har också läst att vissa SD kort kan skapa en hel del konstigheter i 4.4.2.

2. infinite222

infinite222 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Du har säkert rätt. Jag kör ju stock ROM och har ej rootat. Är det bara att starta om, hålla in vol + home etc så får man valet att resna dalvik?

Jag har sett det förut men det var när jag hade CWM installerat etc.

3. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Slå av luren. Tryck inn av/på, vol+ och home samtidigt, släpp av/på när du får en liten bzzz, släpp de två andre när du är inne i recovery mode. Använd volym- att navigera ner till avanserat, klicka på av/på för att bekräfta, och du är inn i Dalvik. När wipen är färdig, navigera tilbaks till reboot och klicka på av/på, och luren startar upp.

4. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

5. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Tänkte testa ta ner NNE versionen från Sammobile men varför in i glödheta måste jag ta ner nåt som heter download manager för att kunna fåtag på filen ?, det programmet installerar ju bara massa små skit program

6. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

7. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Mjo det vet jag nu, men sen då? det krävs väl det där programmet download manager ? och det programmet i sin tur installerar ju massa små skit program. det suger jädrigt ordentligt

8. cinko

cinko Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nää, efter att du skapat kontot så kan du ladda ner filen utan tredjepartsprogramstvång.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk

thiger gillar detta.
  9. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Jag är något osäker på vad du refererar till, det du behöver är Odin 3.09, som är ett Samsung verktyg för att flasha ROM:en.

10. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Mjo det har jag kollat upp, men det jag syftade på "som du undrade över" var att om man inte är medlem och ska ladda ner en firmware så kommer det upp att man behöver ett program, vilket som inte behövs om man loggar in.

11. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Vet inte hur mycket du läst om fixen "4.4.3", men google tillämpar den endast på sina Nexus enheter. Sen efter det är det upp till varje enskild mobil tillverkare att anpassa 4.4.3 till sina egna modeller. Jag har påvisat felen till Samsung Sverige samt även talat om att google arbetat fram 4.4.3 som fix till dessa fel. Men jag har blivit totalt ignorerad. Istället har dom bett berörda personer göra fabriksåterställning istället "vilket inte hjälper". Det är nämligen fler modeller som redan kör Kitkat som berörs av dessa fel.

12. cinko

cinko Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vågar man uppdatera till 4.4.2?

13. cinko

cinko Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nu har jag en COV med 4.3, tänkte lägga in 4.4.2 NEE, tror ni det kan strula?

Vill behålla alla filer intakta etc.

14. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Återigen är jag något osäker på vad du menar. Som jag skrev tidigare så har 4.4.3 skickats ut för Nexus, som är det märket Google är ansvarig för. Sen följer vanlig rutin för andra tillvärkare och teleoperatörer såsom TLA, COV etc. och NEE är en av CSC versionerna som brukar komma tidigt. Här är en spekulatio: http://www.theepochtimes.com/n3/667...itkat-4-4-3-out-for-s4-s3-note-3-note-2-soon/ Det finns mängder av dem på nätet, jodå, jag har läst manga av dom. Alla modeller som har fått 4.4.2 berörs av dessa bugs.

15. Adde.k

Adde.k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Efter 3 dagar med underbar batteritid så började det ladda ur för fort igen... :-( så som alltid blev det en fabriksåterställning... Nu är den bra igen efter ett par dagar...
    Men hur kommer det sig att batteriet laddar ur så fort efter att det har gått några dagar?
    Jag tycker också att det skiljer sig väldigt mycket från dag till dag även om jag använder telefonen på snarlikt sätt...

Är detta något som man får stå ut med när det gäller Android?

16. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

4.4.2 har en hel del bugs, och som tidigare nämd så har Android kommit med en ”fix”, 4.4.3, än så länge enbart för Nexus. Om den någon gång kommer till Note 2:an vet jag inte.

Den mest markanta buggen beträffande batteriet ligger i kamera appen. Om du aktiverar kameran eller använder någon app som berör det, såsom Skype, pulsmätare o.dyl, så blir batteriet tömt ungefär som att tömma en hink med vatten. Luren måste då startas om för att deaktivera buggen. Jag har avinstallerat Skype av den orsak. Totalt har jag fått 20-30% sämre batteritid med 4.4.2. Antal dagar standby + antal timmar skärmtid var i 4.3.2 ungefär 10, nu är det 7 till 8. Anväder jag kameran utan omstart, blir batteriet tömt på några timmars standby.
    Fabriksåterstllning hjälper inte.

17. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Jag börjar få en svag misstanke om att Samsung har hållit tillbaka 4.4.2 pga buggs. Fortfarande är det bara NEE som ligger på SamMobile och Samsung Updates. Det är nu ca två veckor sen 4.4.2 NEE kom ut, och det är mycket ovanligt att NEE är den enda varianten för hela världen på så lång tid.

http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-N7105&pcode=0#firmware
    http://samsung-updates.com/device/?id=GT-N7105

Det kunde va interessant att få veta vilken CSC variant ni har som har fått 4.4.2 OTA. Ju längre tid det tar innan någon annan CSC variant av 4.4.2 kommer, ju mer hoppas jag att det ska bli 4.4.3, med buggfix, till N7105.

18. cinko

cinko Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har Tele2 (COV). Jag har inte fått den än.

19. osdpanthers

osdpanthers Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har XXU och fick uppdateringen OTA redan dagen innan eller dagarna innan nyheten om uppdatering postades som nyhet på Swedroids förstasida. Mobilen är olåst och köpt hos Cyberphoto. Det laggade litet precis efter uppdatering men nu går det som smör. Batteritiden blivit bättre också.

20. anvaendarnamn

anvaendarnamn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu när 4.4.2 NEE är ute, tror ni att det går att köra in den via Odin utan problem om man kör en custom KitKat ROM? Kör CM11 för tillfället.