Fix för omstarterna (O2X) är här nu! [Uppdaterad]

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 21 maj 2011.

1. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Herrejävlagud... Uppdaterade precis LG PC Suite IV för att se om den nyaste versionen av det skitprogrammet kunde lyckas hitta den bevisligen existerande uppdateringen. Men den nyaste versionen av LG PC Suite IV fungerar inte på min Vista-burk... Och det är liksom efter att ha mötts av 100 käcka "Connection failed" efter några flitiga försök att leta OTA... Via min egen router, grannens router, och jävla McDonalds öppna nät.
    "Connection failed". På en jävla smartphone. SOM JU FÖRIHELVETE ÄR TILL FÖR ATT JUST LYCKAS MED ATT JÄVLA CONNECTA!!!!

LG:s kompetens är numera på en sådan orimligt låg nivå så att jag får lite dåligt samvete över att bli förbannad på dem... Tidigare idag så handlade jag på Systembolaget, och i den orimligt långa och varma kön började ett obevakat och dreglande litet mongobarn klättra på mitt ben. Innan det lilla missfostrets mor hann fånga in kräket så hann jag seriöst överväga att vråla "GERONIMO!!!" och sedan kicka fanskapet på en ordentlig flygfärd genom skyltfönstret. Jag hann till och med lyfta lite på benet för att provväga den jäveln för att kunna sparka rätt, och precis efter att jag sansat mig översköljdes jag av precis samma känsla som uppkom nu vid uppstarten av nya LG PC Suite IV... "Lugn! De vet ju inte bättre" liksom.

:-|

Tiggah och Perra82 gillar detta.
  2. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag prövat att ändra datum och då söker den men det står bara "aktuell version är den senaste". Men innan stod det ju att jag kunde ladda ner den, jäkligt skumt alltså. Får väl hoppas att det är så att de begränsar det för att inte överbelasta servrarna...

3. Mollan

Mollan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Detta måste vara för bra för att vara sant. Kan verkligen LG ha släppt en uppdatering!?

Kommer alla filer försvinna från mobilen när man uppdaterar?

4. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Om det ligger till på det viset så känns det som att det vore vettigt av LG att faktiskt upplysa om det... Både blålögnen om att den gamla versionen är den senaste, och det frustrerande meddelandet om misslyckad kontakt ställer ju dem i betydligt sämre dager än ynkliga skitservrar som det med flit snålas med.

Sydkoreas senaste stridsvagn, K2 Black Panther, påstås av marknadsföringsnissarna vara så avancerad att den obemannad ska kunna knäcka allt som Nordkorea kan ställa upp. Jag småhoppas fanimig på ett lagom blodigt krig som kan skämma Sydkoreas förståndshandikappade praktikanthjorder av överbetalda "ingenjörer" tillbaka till skolbänken. Särskolebänken.

Räkna med att den exploderar.

5. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Haha... Kollade LG:s sida på Facebook, och folk postar verkligen O2X-relaterade gnällkommentarer så fort LG postar något om nya produkter...
    Varenda tråd har följande mönster:

LG: "Kolla in våran nya super-brödrost!"
    Konsument 1: "Kommer den att hänga sig dagligen, och måste man i så fall dra ur sladden som på våra LG-telefoner?"
    Konsument 2: "Har brödrosten beta-firmware?"
    Konsument 3: "Va i helvete??! Släpper ni en ny brödrost när ni inte fixat ordning på produkterna ni redan lanserat?!"
    Osv.

Tanken på hur innerligt propagandanissen som är ansvarig för sociala medier måste hata sitt jobb gör mig på bättre humör :-)

OnT: LG PC Suite IV fungerar, men tydligen inte med senaste versionen av flash. Men inte fasen går det att tanka uppdateringar med den skiten ändå.

6. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Lustigt hur enkelt the är att flasha custom ROM's oavsett dator och hur jävla svårt det verkar vara (inte bara för LG) att uppdatera telefonerna de släpper :P

7. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ingen uppdatering för mig ännu.
    Jag har nu testat lg´s sw ("du har redan senaste ...") samt ota ("anslutningen misslyckades").

Jag har Telenor, V10b, jag har inte rootat eller något och telefonen är olåst.

8. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Nope! Stämmer inte. Min telefon är helt oskuld och jag får inte ner uppdateringen.

9. pTr

pTr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Inget för mig heller. Ej rotad med Telia.
    Man får väl vänta tills efter helgen

10. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    SEs uppdateringar har alltid delats upp lite olika mellan operatörerna.
    Kanske för att klara serverkapacitet eller liknande.

11. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Visst är det! Att lilla Sony Ericsson som bara har 8000 proffs som sitter och knåpar ihop mobiler inte lyckas lika väl som den lilla handfull amatörer som sitter hemma och på sin fritid knåpar ihop hobby-ROM:s är iofs väldigt fascinerande, men att de två stora Sydkoreanerna ständigt slår nya bugg-rekord är ännu lustigare. En snabb koll på Wikipedia lär oss att LG Electronics har över 80 000 proffs, medan Samsung Electronics sysselsätter sådär 190 000.

Jag antar att det bryggs ofantliga mängder kaffe i branschen, för inte fasen pysslar alla dessa människor med att förse oss konsumenter med kvalitetselektronik.
    Man borde mailbomba hela Tyskland tills någon Kraut eller Fritz tar sitt ansvar och förser världen med bra mobiltelefoner igen.

alexoid gillar detta.
  12. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

siemens gjorde jättebra telefoner.... eller inte... ;)

13. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Dammit. Jag tänkte bara på Bosch *Skäms lite*

Vi får väl mailbomba Serbien, Mongoliet, eller några andra som ännu inte har visat att de föredrar att designa telefoner med röven. Mm... Jag kan riktigt se Aftonbladets rubriker framför mig... "Iphonedödaren från Ulan Bator; Endast 800 000 tögrög" :D

14. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Frågan är om denna uppdateringen fixar omstarsproblemen och hängningarna?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

15. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Detta är "bara" uppdateringen som fixar .MKV stöd. Skulle vara väldigt konstigt annars. Min telefon har dock aldrig hängt sig med den :)

16. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Det finns uttalanden från LG som säger motsatsen inza, eller tror du den här uppdateringen bara fixade lite mkv-stöd?
    Nu vill jag inte verka som någon LG-fanboy men de har puttat ut åtminstone 3 nya Radios och de har 0 med mkv att göra t.ex.

17. jimmyfogelqvist

jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    336
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Mongobarn, dreglande, missfoster? Är det ett barn med Downs Syndrom du menar? Det som min dotter har? Känner inte igen beskrivningen i så fall. Måste vara något annat du menar...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

18. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Gerra, dina kommentarer får mig att skratta för mig själv så att folk i min omgivning undrar om vad som står på.

Får inte heller jag några nya uppdateringar på min för andra gången inlämnade monster dualcore orgasm till telefon. Efter 15 minuter startade den om sig, vid laddning två timmar senare stängde den av sig helt. Omstart efter att ha tagit ur batteriet, då den annars inte gick att starta... Har fått en deal med Cyberphoto då de skall ge mig pengarna och jag testar telefonen i en vecka... Rusade upp aningen för bryskt i telefonen då hon läste upp servicerapporten "omstarterna kan ha orsakats av fleratalet ej LG godkända applikationer"... Va i helvete?.... "Men vi har återställt telefonen i goodwill"..

För att återkoppla till omstarterna.. Minns att jag ringde LG för fyra veckor sedan, då var det en vecka som gällde.... yea right

19. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Nog för att det inte såg ut som något mongobarn, men det där kramiga beteendet kopplade jag direkt till Downs syndrom. Men det var alltså ingen kärleksfull och mysig kram, utan mer en ociviliserad kram som kan tänkas komma från någon som har blivit dumpad i skogen som nyfödd och sedan undvikit svältdöden genom att bli adopterad av en igelkottsfamilj, eller något i den stilen. Uppenbarligen så hade skitungen en mänsklig förmyndare av något slag, förmodligen en mor. Och hon hade såklart sådana rynkor kring överläppen som kvinnor får efter sådär 20-30 års kedjerökande, och hon hade varukorgen full av boxvin.
    Och ja, ungen drägglade ordentligt. Tröjan var full av torkat överskottssaliv, och mina byxor fick sig en rejäl dos också under kramens intensivaste fas.

Du har rimligtvis bättre koll på Downs syndrom än vad jag har, och om du inte känner igen beskrivning så var det förmodligen inget mongobarn.

Men under alla omständigheter så bör sådana människor inte få springa fritt när det finns prisvärda flexikoppel att hålla dem i, och telefonfabrikörer bör absolut inte låta dem få sista ordet i mjukvaruutvecklingen.

Tiggah gillar detta.
  20. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

jag överväger att köpa Gerras o2x bara för att få tyst på honom

denisb, Perra82, Templo och 4 andra gillar detta.