Fix för omstarterna (O2X) är här nu! [Uppdaterad]

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 21 maj 2011.

1. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fick nytt batteri nu senaste servicen... Inte omöjligt. (hade inte klagat på det).
    Moblien ska komma tillbaks idag, wish me luck!

2. Mattiz

Mattiz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan det vara så att de som har Basbandsversion 1035.21_20110218 eller äldre har problem? Har själv Basbandsversion 1035.21_20110223 och inga problem alls med min o2x... Bara en tanke som slog mig...

3. ime95mos

ime95mos Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.193

MINA ENHETER

Jag har basbandsversion 1035.21_20110405 och den funkar klockrent ! (Bara för info).

4. Mattiz

Mattiz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du även:

Android-version 2.2.2
    Kernel-version 2.6.32.9
    LGE-version LGP990-V10a

5. ime95mos

Mottagna gillanden:
    1.193

MINA ENHETER

Nej,

Jag har LGP990-V10b. Det är givetvis förklaringen till min basbandsversion, tänkte det kunde vara intressant för fler att veta att den versionen går klockrent !

6. Mattiz

Mattiz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för infon... Förstod nästan att du körde 10b :cool: Men bra att veta.

Det finns tydligen 10a som kör både Basbandsversion 1035.21_20110218 och Basbandsversion 1035.21_20110223 men sen är det samma:

Android-version 2.2.2
    Kernel-version 2.6.32.9
    LGE-version LGP990-V10a

Är ju helt grön inom Android men borde d inte gå att uppdatera enbart Basbandsversionen?

Tänkte att det kanske löser problemet för de som har problem?...

Last edited: 24 maj 2011
  7. Hellplant

Hellplant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har:
    basband: 1035.21_20110405
    Version: LGP990-V10b

och jag har ca 2-3 incidenter i veckan där telefonen fryser eller stänger av sig själv.
    så den versionen fungerar inte bättre än andra tyvärr :(

8. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har en Optimus 2X demo-lur som jag har till låns från jobbet. Har fungerat klockrent, men nu under den senaste veckan fått det här problemet. 3 omstarter och en krasch (fryst skärm) på en dag. Kunde bara starta om eländet när jag tog ut batteriet... och telefonen som funkade så bra innan. Verkar också som den drar batteri som tusan när det här händer... batteriet drog från 100% till 20% på bara en tio timmar.

9. evilptp

evilptp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har...
    Basbandsversion 1035.21_20110223
    Android-version 2.2.2
    Kernel-version 2.6.32.9
    LGE-version LGP990-V10a

Min funkar klockrent, har aldrig stängt av sig och har en batteritid på 60h med ca 25% kvar av batteriet (normal användning)

10. Hitman TheSwede

Hitman TheSwede Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

samma funka toppen

11. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Oj vad jag hoppas att uppdateringen löser detta. Måste skriva av mig lite innan jag slänger den satans telefonen i väggen.
    Den är nu fullkomligt galen igen efter att ha jobbat på den i över en timme. När batteriet började sina så satte jag den på laddning samtidigt som jag jobbade vidare på den. Då fick jag en bsod. Ryckte batteriet och körde igång den utan laddare. Nu är den inne på 4e omstarten på 5 minuter.
    Igår kväll när jag skulle sätta den på laddning var jag osäker på om jag fick i laddare korrekt så jag drog ut den och satte i den igen. Bsod kom förstås som ett brev på posten, och på det ett par omstarter.
    Innan detta ha nallen varit ganska lugn de senaste 2 veckorna. Kanske bara en bsod eller liknande. Detta har säkert att göra med att jag inte använt den under längre perioder.

12. cyberhof

cyberhof Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!
    Har själv inte haft några som helst problem med min telefon förens jag uppdaterade telefonen.
    Har innan kört med APN backup & restore för att fixa så att jag kan skicka och ta emot mms (ja jag har tele2 :)).
    Men nu funkar inte fixen längre tyvärr på min lur och ibland blir min lur väldigt var ungefär som om något program har låst sej eller ligger och kör processorn i 100% i bakgrunden, batteriet slukas i snabb fart då också...

Så med lite tur kan den uppkommande uppdateringen kanske få min telefon att må bra igen.

Jag är ändå glad att jag har sluppit omstarter och krascher.

Edit/ Kom på att jag idag också försökte mej på ett videosamtal för första gången och misslyckades men jag vet inte om det beror på uppdateringen eller inte eftersom det är första gången jag testade. /Edit

Last edited: 25 maj 2011
  13. Steel

Steel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har samma och instämmer!

14. ime95mos

Mottagna gillanden:
    1.193

MINA ENHETER

Fick en uppdatering av PC Suite ikväll.. Kanske är förberedelser inför telefonuppdateringen?

15. sepipe-l0

sepipe-l0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kunde inte jag få! Wtf.

16. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Efter uppdateringen fungerade inte APN Backup & Restore för mig heller, men jag tror det beror på att LG i uppdateringen hade löst MMS-problematiken, för när jag valde "återställ standardinställningar" så fungerade MMS igen! Vilket videosamtals program försökte du använda, jag hade fått för mig att videosamtal inte fungerar förrän android 2.3.4...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

cyberhof gillar detta.
  17. cyberhof

cyberhof Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Innan jag körde med apn backup and restore försökte jag självklart ta emot mms utan något lyckat resultat men jag ska ändå testa att åtsrställa standardinställningar ändå.
    Jag körde med det inbyggda programmet rakt upp och ner bara valde ring upp och videosamtal.
    Men det kan va som du säger jag har inte haft en andoid lur så länge men jag tycker det låter skumt ändå att det inte skulle funka när funktionen ändå ligger inne...

Tack ändå för ditt svar är inte min mening att låta bister på dej det är min telefon jag är bister på. :)

18. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Update:
    Efter konfat den med med gmail och exchange fick den ligga några minuter... Guess what.. BSOD.
    Bara att ta nya tag, ryckte batteriet startade om och kollade den efter 20 minuter, avstängd (inte BSOD).

Blir så jävla TRÖTT!

19. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Nej, du lät inte bister, jag ville bara hjälpa dig, för det fungerade för mig när jag återställde standard inställningarna under APN. Jag vet hur frustrerande det kan vara att inte kunna använda sin telefon fullt ut! :)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

20. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag fick min PC Suite uppdatering igår kväll. Borde va ett gott tecken